16.11 – 20.11.2020 – klasa 4

Poniedziałek 16.11.2020

9.15 – 10.00
Historia
godzina połączenia: 9.15
Temat: Jadwiga i Jagiełło – unia polsko-litewska.
Cele:
Uczeń:
– potrafi wymienić przyczyny zawarcia unii
– zna daty zawarcia unii i bitwy pod Grunwaldem
– wymienia skutki zwycięstwa nad Krzyżakami
10.05 – 10.50
Język niemiecki
godzina połączenia: 10.05
Temat: Wie ist deine Telefonnummer?
Cele: uczeń stosuje formę grzecznościową
11.00 – 11.45
Przyroda
godzina połączenia: 11.00
Temat: Organizmy różnią się sposobem odżywiania.
Cele:
11.55 – 12.40
Informatyka
godzina połączenia: 11.55
Temat:
12.50 – 13.35
Matematyka
godzina połączenia: 13.35
Temat: Odejmowanie pisemne.
Cele:
Odejmowanie pisemne bez przekroczenia progu dziesiątkowego
Sprawdzanie poprawności odejmowania
praca własna
Samorząd Uczniowski godzina połączenia: 14.40

Wtorek 17.11.2020

9.15 – 10.00
Matematyka
godzina połączenia: 9.15
Temat: Odejmowanie pisemne- ćwiczenia
Cele:
-Odejmowanie pisemne z przekroczeniem progu dziesiątkowego
-Obliczanie różnicy liczb opisanych słownie
-Obliczanie odjemnika mając daną odjemną i róznicę
-obliczanie jednego ze składników mając daną sumę i drugi składnik
10.10 – 10.55
Plastyka
godzina połączenia: 10.10
Temat: Linia i kreska jako środki wyrazu plastycznego.
Cele
Uczeń:
– rozróżnia i nazywa rodzaje linii;
– dostrzega linie w przyrodzie;
– dostrzega zróżnicowanie linii w dziełach sztuki;
– stosować zróżnicowane linie w twórczości własnej;
– wyjaśniać pojęcia: kontur, kreska, linia.
11.00 – 11.45
Historia
godzina połączenia: 11.00
Temat: Jadwiga i Jagiełło – unia polsko-litewska.
Cele:
Uczeń:
– potrafi wymienić przyczyny zawarcia unii
– zna daty zawarcia unii i bitwy pod Grunwaldem
– wymienia skutki zwycięstwa nad Krzyżakami
11.55 – 12.40
Język polski
godzina połączenia: 11.55
Temat: Jak to jest w nowej szkole?
Cele:
Doskonalę głośne czytanie tekstu;
Określam czas i miejsce wydarzeń;
Wskazuję w tekście głównego bohatera;
Opowiadam o przeżyciach bohaterki;
Dostrzegam różnice w organizacji szkoły polskiej i szwedzkiej
12.50 – 13.35
Zaj. z wych.
godzina połączenia: 12.50
Temat: „Gdy jestem taki, jak dziś, zły…” Jak kontrolować swoje emocje?
Cele:
Potrafię nazwać swoje emocje;
Określam uczucia pozytywne i negatywne;
Szukam sposobów radzenia sobie ze swoimi emocjami, np. ze złością.
 13.45 – 14.05
WF
godzina połączenia: 13.45
Temat:  Marszobieg terenowy – utrwalenie wiadomości.
Cele: Zasady i zalety marszobiegu.
dla chętnych:
14.15
Eksperymenty
 godzina połączenia: 14.15, Teams – zespół “Warsztaty”
Eksperymenty: Taniec w wodzie i w powietrzu
Przygotuj: rodzynki (około 5 sztuk), woda gazowana (około pół szklanki), papier, nożyczki, klej

Środa 18.11.2020 

8.20 – 9.05
Język niemiecki
godzina połączenia: 8.20
Temat: Sind Się verheiratet?
Cele:
– rozumienie selektywne tekstu
– dopasowanie ilustracji di informacji dot. tekstu
– ćwiczenie prawidłowej wymowy oraz akcentu wyrazowego
9.15 – 10.00
Technika
 godzina połączenia: 9.15
Temat:
Cele:
Zajęcia korekcyjno – komp. Zajęcia odbywają się na terenie szkoły
11.00 – 11.45
Matematyka
 godzina połączenia: 11.00
Temat: Mnożenie pisemne przez liczbę jednocyfrową
Cele:
-poznanie algorytmu mnożenia pisemnego
-powiększanie liczby n-razy
11.55 – 12.40
Matematyka
 godzina połączenia: 11.55
Temat: Mnożenie pisemne – ćwiczenia
Cele:
-porównywanie ilorazowe
-rozwiązywanie zadań tekstowych
12.50 – 13.35
Język polski
godzina połączenia:
Temat: Blaski i cienie pracy w zespole
Cele:
Czytam tekst ze zrozumieniem;
Określam tematykę utworu;
Wskazuję narratora, określam rodzaj narracji;
Analizuję problem bohaterów;
Określam mocne i słabe strony pracy grupowej.zakończenie lekcji: 13.35

Czwartek 19.11.2020.

8.20 – 9.05
Matematyka
 godzina połączenia: 8.20
Temat: Mnożenie pisemne przez liczby z zerami na końcu
Cele:
-utrwalenie algorytmu mnożenia pisemnego
-mnożenie pisemne przez liczby z zerami na końcu
9.15 – 10.00
Matematyka
 godzina połączenia: 9.15
Temat: Mnożenie pisemne przez liczby z zerami na końcu – ćwiczenia
Cele:
-utrwalenie algorytmu mnożenia, obliczanie ilości zer na końcu
-rozwiązywanie zadań tekstowych
10.05 – 10.50
Język polski
godzina połączenia: 10.05
Temat: Odmiana rzeczownika przez przypadki.
Cele:
Rozpoznaję rzeczownik;
Określam funkcję rzeczownika;
Określam rodzaj gramatyczny rzeczownika;
Znam nazwy przypadków;
Odmieniam rzeczownik przez przypadki
11.00 – 11.45
Przyroda
godzina połączenia: 11.00
Temat: Rośliny i zwierzęta wokół nas.
Cele:
Znam rośliny zielne, krzewy, drzewa,
Wiem jak opiekować się zwierzętami.
11.55 – 12.40
Język angielski
Zajęcia odbywają się wyłącznie w formie zdalnej (nie odbywają się na terenie szkoły) godzina połączenia: 11.55
Temat: Słowa i wyrażenia używane podczas zakupu ubrań.
Cele: Uczeń potrafi rozmawiać o kupowaniu ubrań.
12.50 – 13.35
WF
Temat: Biegi krótkie – sprinty.
Cele:
– Znajomość dystansów w biegach krótkich.
– Umiejętność wykonania startu niskiego.
14.00 – 15.20
Rękodzieło
 godzina połączenia: 14.00; Teams – zespół “Warsztaty”
Temat: Sowy Szyszaki i przyjaciele
Przygotuj: Szyszki, gałązki, kapturki od żołędzi, żołędzie,
kolorowy filc lub kolorowe kartki, nożyczki i klej najlepiej na gorąco

Piątek 20.11.2020

8.20 – 8.50
Muzyka
godzina połączenia: 8.20
Temat: Z dziejów muzyki – muzyka dawna.
Cele:
zapoznanie z muzyką średniowieczną
wyjaśnienie pojęć: trubadurzy i trawerzy
9.15 – 10.00
Język niemiecki
godzina połączenia: 9.15
10.05 – 10.50
Język polski
godzina połączenia: 10.05
Temat: Przymiotnik – najlepszy przyjaciel rzeczownika.
Cele:
Wyjaśniam, czym jest przymiotnik;
Wskazuję przymiotniki w zdaniu i określam ich funkcję w tekście;
Tworzę związki przymiotnika z rzeczownikiem.
11.00 – 11.45
Język polski
godzina połączenia: 11.00
Temat: Przymiotnik – najlepszy przyjaciel rzeczownika.
Cele:
Odmieniam przymiotnik przez przypadki, liczby i rodzaje;
Rozpoznaję formy gramatyczne przymiotnika;
Zastępuję przymiotniki określeniem o znaczeniu podobnym i przeciwstawnym.
11.55 – 12.40
Język angielski
Zajęcia odbywają się wyłącznie w formie zdalnej (nie odbywają się na terenie szkoły)godzina połączenia: 
Temat: Słownictwo dotyczące wyglądu i charakteru, miejsca zamieszkania osób. Opis kolegi/koleżanki.
Cele: Uczeń potrafi opisać koleżankę/kolegę według wzoru.
12.50 – 13.30
Religia
 godzina połączenia: 12.50

 

14.00 – 15.20
zaj. kulinarne
(dla chętnych)
godzina połączenia: 14.00
Temat: Przyrządzamy zdrowe przystawki – roladki z tortilli na zimno.
Co przygotować:
Tortilla, serek homogenizowany, ogórek lub pomidor świeży, sałata, szynka w plastrach.
Uczniowie mogą przygotować dowolnie wymyślone przez siebie przystawki. To jest tylko nasza propozycja.