2.11 – 6.11.2020 r. – klasa 5

Plan lekcji

 

2.11.2020 (poniedziałek) – dzień wolny od zajęć dydaktycznych

3.11.2020 (wtorek)

8.30 – 9.00
Słówka Sówki
Pobierz kartę pracy:
Słówka Sówki (8)
9.35 – 9.55
Matematyka
Temat: Wysokość trójkąta.
Cele:
-poznanie definicji wysokości
-rozpoznawanie odcinków które są wysokościami trójkąta.
 10.05 – 10.55
Plastyka
11.05 – 11.40
Historia
 11.55 – 12.40
Język polski
Temat: Wszystko jest poezją, każdy jest poetą
Cele:
• Opisuję sytuację przedstawioną w utworze;
• Rozpoznaję osobę mówiącą w utworze
• Określam cechy bohatera literackiego;
• Interpretuję tekst w oparciu o własne doświadczenia.
12.50 – 13.30
zaj. z wych.
Temat: Uwierz w siebie – jak radzić sobie w trudnych sytuacjach
Cele:
• Wymieniam sytuacje, które mogą być dla mnie trudne;
• Wiem, jak działa stres;
• Znam sposoby walczenia ze stresem;
• Znam swoje mocne i słabe strony.
 13.40 – 14.10
WF

4.11.2020 (środa)

8.30 – 9.00
Technika
 Temat: Witaminy.
Cel: Uporządkowanie wiadomości o witaminach.Przygotuj kilka kartek formatu A4. Dziś będziemy się również uczyć samodzielnie sporządzać notatki.
9.10 – 9.55
Język niemiecki
gr 1
 Temat: Wprowadzenie do czasu przeszłego Partizip Perfekt
Cel lekcji:
• Budowa czasu przeszłego
• Funkcja czasownika posiłkowego “haben”
• Stosowanie czasu przeszłego
• Budowanie prostych zdań w czasie przeszłym
 9.10 – 9.55
Język angielski gr. 2
 Temat: Rozmawiamy o miastach
Cele: Uczeń opisuje obiekty miejskie, wskazuje kierunki położenia miejskich obiektów,
odpowiada na pytania dotyczące ulubionych miejsc w mieście.
 10.05 – 10.50
Język niemiecki
gr. 2
 Temat: Wprowadzenie do czasu przeszłego Partizip Perfekt
Cel lekcji:
• Budowa czasu przeszłego
• Funkcja czasownika posiłkowego “haben”
• Stosowanie czasu przeszłego
• Budowanie prostych zdań w czasie przeszłym
 10.05 – 10.50
Język angielski
gr. 1
 Temat: Rozmawiamy o miastach
Cele: Uczeń opisuje obiekty miejskie, wskazuje kierunki położenia miejskich obiektów,
odpowiada na pytania dotyczące ulubionych miejsc w mieście.
 11.00 – 11.45
on – line: 11.00 – 11.20
Matematyka
Temat: Wysokość trójkąta.
Cele:
-przypomnienie rysowania odcinków prostopadłych i równoległych,
-wyznaczanie wysokości w trójkątach ostrokątnych i prostokątnych.
 11.50 – 12.35
on – line: 11.50 – 12.15
Matematyka
Temat: Wysokość trójkąta
Cele:
-wyznaczanie przedłużenia boku
wskazywanie wierzchołka odpowiedniego do przedłużenia boków
-rysowanie wysokości w trójkącie rozwartokątnym
12.55 – 13.40
Język polski
Temat: Wszystko jest poezją, każdy jest poetą
Cele:
• Rozpoznaję przenośne znaczenia wyrazów, słowne skojarzenia;
• Tworzę własną wypowiedź w oparciu o słowne skojarzenia;
• Odczytuję tekst z odpowiednią intonacją.

5.11.2020 (czwartek)

 8.30 – 9.15
on line: 8.55 – 9.15
Matematyka
Temat: Równoległoboki
Cele:
-przypomnienie nazw figur geometrycznych
-własności równoległoboku
-nazwy równoległoboków
-rysowanie równoległoboków
9.25 – 10.10
on- line: 9.50 – 10.10
 Matematyka
Temat: Wysokość równoległoboku
Cele:
-rysowanie wysokości równoległoboku
-obliczanie pola równoległoboku
-obwód równoległoboku
 10.15 – 10.45
Biologia
Temat: Cudzożywność.
Cele:
Zwróć uwagę na:
– wyjaśnienie co to jest cudzożywność,
– podział organizmów cudzożywnych oraz ich przykłady.
 11.00 – 11.45
Język polski
Temat: Powtarzamy wiadomości
Cele:
• Odróżniam czasowniki w formie osobowej od czasowników w formie nieosobowej;
• Stosuję czasowniki w odpowiednich trybach;
• Odróżniam samogłoski od spółgłosek, spółgłoski miękkie od spółgłosek twardych;
• Odróżniam tekst informacyjny od tekstu literackiego.
11.55 – 12.40
Język polski
Temat: Powtarzamy wiadomości
Cele:
• Znam utwory zawarte w I rozdziale, umiem określić ich problematykę;
• Zdobywam informacje, korzystając z różnych źródeł;
• Układam opowiadanie z dialogiem.
12.50 – 13.20
WF
Temat: Ćwiczenia kształtujące.
Cel: Znajomość ćwiczeń kształtujących. Wszechstronność ćwiczeń kształtujących.

6.11.2020 (piątek)

8.20 – 8.50
Muzyka
Temat: Metrum czyli miara
Cele:
wyjaśnia pojęcie metrum i określa do czego służy
wyjaśnia hasła tworząc krzyżówkęPobierz krzyżówkę:
Muzyka krzyżówka 4 5
 9.00 – 9.45 geografia  Temat: Krajobraz Niziny Mazowieckiej.
CELE – Uczeń:
– dowie się jakie są główne cechy krajobrazu tej Niziny,
– pozna atrakcje turystyczne Niziny Mazowieckiej,
– zdobędzie informację o Kampinoskim Parku Narodowym.
10.00 – 10.45
j. niemiecki
gr. 1
10.00 – 10.45
j. angielski
gr. 2
Temat: W mieście
Cele: Uczeń opisuje zdarzenia w mieście i odpowiada na pytania.
10.55 – 11.40
j. niemiecki gr. 2
10.55 – 11.40
j. angielski gr. 1
Temat: W mieście
Cele: Uczeń opisuje zdarzenia w mieście i odpowiada na pytania.
 11.55 – 12.30
religia
12.40 – 13.10
Język polski
Temat: Powiedz, co czujesz
Cele:
• Opisuję scenę przedstawioną na obrazie;
• Charakteryzuję przedstawione postacie;
• Analizuję dzieło sztuki, zwracając uwagę na zawarte w nim środki plastyczne;
• Dostrzegam wartości ważne w życiu człowieka.