30.11 – 4.12.2020 – klasa 5

30.11.2020 r. (poniedziałek)

 8.20 – 9.05
Historia
 godzina połączenia: 8.20
Temat: Podsumowanie rozdziału 2.
Cele:
Uczeń:
– wymienia osiągnięcia Greków;
– zna pojęcia związane z antyczną Grecją;
– wymienia bogów i ich atrybuty;
– zna chronologię dziejów antycznej Grecji.
9.15 – 10.00
Język niemiecki gr.1
godzina połączenia: 9.15
Temat: Was hast du am Wochenende verbracht?
Cele:
– potrafię opisać przebieg dnia
– stosuje okoliczniki czasu w swojej wypowiedzi
 9.15 – 10.00
Język angielski gr. 2
godzina połączenia: 9.15
Temat: Powtórzenie wiadomości.
Cele: Utrwalenie i uporządkowanie wiedzy i umiejętności obejmujących
słownictwo dotyczące miasta, czasy past continuous i past simple.
10.10
Organizacja
 godzina połączenia: 10.10
 11.00 – 11.45
Język niemiecki gr. 2
godzina połączenia: 11.00
Temat: Was hast du am Wochenende verbracht?
Cele:
-potrafię opisać przebieg dnia
– stosuje okoliczniki czasu w swojej wypowiedzi
11.00 – 11.45
Język angielski gr. 1
godzina połączenia: 11.00
Temat: Powtórzenie wiadomości.
Cele: Utrwalenie i uporządkowanie wiedzy i umiejętności obejmujących
słownictwo dotyczące miasta, czasy past continuous i past simple.
11.55 – 12.40
Informatyka
godzina połączenia: 11.55
Temat:
12.50 – 13.35
Matematyka
godzina połączenia: 12.50
Temat: Mnożenie ułamka przez liczbę naturalną. Ułamek z liczby
Cele:
Umiesz pomnożyć ułamek przez liczbę naturalną
Samorząd Uczniowski godzina połączenia: 14.40

1.12.2020 r. (wtorek)

8.20 – 9.05
Słówka Sówki
godzina połączenia: 8.20
Pobierz: Słówka Sówki (10) – wersja docx
Słówka Sówki (10) – wersja pdf
 9.15 – 10.00
Matematyka
 godzina połączenia: 9.15
Temat: Mnożenie ułamka przez liczbę naturalną – ćwiczenia
Cele:
Umiesz pomnożyć liczbę mieszaną przez liczbę naturalną
Umiesz skrócić ułamki podczas mnożenia
Umiesz obliczyć ułamek z liczby
 10.05 – 10.50
Plastyka
 godzina połączenia: 10.05
Temat: Proporcje form – Sztuka renesansu
Cele:
-sytuuje epokę w czasie,
– wymienia cechy wytworów sztuki renesansowej,
– podaje przykłady dzieł sztuki renesansowej.
11.00 – 11.45
historia
godzina połączenia: 11.00
Temat: Ustrój starożytnego Rzymu.
Cele:
Uczeń:
– zna pojęcia monarchia, republiką, cesarstwo;
– potrafi określić chronologicznie przemiany ustrojowe;
– zna datę założenia miasta i legendę o Romulusie i Remisie.
 11.55 – 12.40
Język polski
godzina połączenia: 11.55
Temat: Wielka litera na start!
Cele:
wyjaśniam zasady pisowni wielką literą
poprawnie zapisuję imiona, nazwiska, nazwy własne i geograficzne
korzystam ze słownika ortograficznego
 12.50 – 13.35
Zaj. z wych.
godzina połączenia: 12.50
Temat: “Tacy sami, a ściana między nami…”
Cele:
rozumiem pojęcie tolerancji i poszanowania praw innych
wiem co może być powodem odrzucenia
wskazuję zachowania tolerancyjne i nietolerancyjne
rozumiem pojęcie empatii
13.45 – 14.30
WF
godzina połączenia: 13.45
Temat: Czym jest tętno. Nauka pomiaru tętna.
Cele:
potrafi wykonać pomiar tętna,
zna prawidłowe wartości tętna

2.12.2020 r. (środa)

8.20 – 9.05
Informatyka
godzina połączenia: 8.20
Temat: Plan to podstawa. O rozwiązywaniu problemów
Cele:
– ustalam cel zadania;
− zbieram i analizuję dane niezbędne do osiągnięcia celu;
− wybieram najlepszy sposób osiągnięcia celu;
− buduję w programie Scratch skrypt przedstawiający realizację wybranego sposobu osiągnięcia celu.
9.15 – 10.00
Język niemiecki gr. 1
godzina połączenia: 9.15
Temat: Czy jesteś już dobry z niemieckiego?
Cele: powtarzam materiał leksykalny i gramatyczny dot. rozdziału 3
9.15 – 10.00
Język angielski gr. 2
godzina połączenia: 9.15
Temat: Rozmawiamy o utrzymaniu czystości
Cele: Uczeń identyfikuje przybory toaletowe i opisuje codzienne czynności.
10.05 – 10.50
Języka niemiecki gr. 2
godzina połączenia: 10.05
Temat: Czy jesteś już dobry z niemieckiego?
Cele: powtarzam materiał leksykalny i gramatyczny dot. rozdziału 3
10.05 – 10.50
Język angielski gr. 1
godzina połączenia: 10.05
Temat: Rozmawiamy o utrzymaniu czystości
Cele: Uczeń identyfikuje przybory toaletowe i opisuje codzienne czynności.
11.00 – 11.45
Matematyka
godzina połączenia: 11.00
Temat: Mnożenie ułamków
Cele:
Umiesz pomnożyć ułamki stosując przy tym skracanie.
11.55 – 12.40
Matematyka
godzina połączenia: 11.55
Temat: Mnożenie ułamków – ćwiczenia
Cele:
Umiesz pomnożyć liczby mieszane stosując przy tym skracanie.
12.50 – 13.35
Język polski
godzina połączenia: 12.50
Temat: Wielka litera na start!
Cele:
używam wielkiej lub małej litery ze względu na kontekst
stosuję wielką literę w zapisie tytułów

3.12.2020 r. (czwartek)

8.20 – 9.05
Matematyka
godzina połączenia: 8.20
Temat: Odwrotności liczb
Cele:
Umiesz znaleźć liczbę odwrotną do naturalnej, ułamka i liczby mieszanej
9.15 – 10.00
Matematyka
godzina połączenia: 9.15
Temat: Dzielenie ułamków
Cele:
Umiesz podzielić ułamek przez ułamek stosując przy tym skracanie
 10.05 – 10.50
Biologia
godzina połączenia: 10.05
Temat: Wirusy i bakterie
Cele: znasz:
Wyjaśnienie, dlaczego wirusy nie są organizmami,
Występowanie bakterii oraz ich czynności życiowe,
Znaczenie bakterii w przyrodzie i dla człowieka,
Przykłady chorób wirusowych i bakteryjnych.
11.00 – 11.45
Język polski
 godzina połączenia: 11.00
Temat: Kłopoty z dorosłymi
Cele:
określam, kto jest bohaterem, kto narratorem utworu
omawiam sytuację przedstawioną w utworze
wyciągam wnioski na podstawie tekstu
nazywam emocje opisane w utworze
11.55 – 12.40
Język polski
godzina połączenia: 11.55
Temat: Jak pokonać złość?
Cele:
czytam ze zrozumieniem tekst poetycki
opisuję sytuację przedstawioną w tekście
nazywam uczucia i opisuję ich przejawy
wyjaśniam sens sformułowań o znaczeniu przenośnym
12.50 – 13.35
WF
 godzina połączenia: 12.50
Temat: Próba Ruffiera.
Cele:
interpretuje wyniki tętna spoczynkowego i po wysiłku za pomocą próby Ruffiera
14.00 – 15.20
Rękodzieło (zajęcia dla chętnych)
 godzina połączenia: 14.00; Teams – zespół “Warsztaty”
Temat: Choinka 
Przygotuj: Waciki kosmetyczne, tektura, ozdoby (koraliki, wstążeczki), klej 

4.12.2020 r. (piątek)

 8.20 – 9.05
Muzyka
godzina połączenia: 8.20
Temat: Warsztat muzyczny – zadania i zabawy
Cele: Sprawdzę, co już wiem, co umiem.
9.15 – 10.00
Geografia
godzina połączenia: 8.20
Temat: Krajobraz Wyżyny Krakowsko-Częstochowskiej
Cele:
– wskażesz położenie Wyżyny Krakowsko-Częstochowskiej na mapie;
– poznasz cechy krajobrazu Wyżyny Krakowsko-Częstochowskiej;
– dowiesz się, czym jest krasowienie i jakie formy terenu powstają w wyniku tego procesu.
10.05 – 10.50
Język niemiecki gr. 1
godzina połączenia: 10.05
Temat: Samodzielna ewaluacja.
Cele:
dokonuje samooceny moich umiejętności na podstawie karty pracy po rozdziale 3
10.05 – 10.50
Język angielski gr. 2
godzina połączenia: 10.05
Temat: Niezbędne przedmioty z życia codziennego.
Cele: Uczeń nazywa i opisuje przedmioty codziennego użytku.
11.00 – 11.45
Języka niemiecki gr. 2
godzina połączenia: 11.00
Temat: Samodzielna ewaluacja.
Cele:
dokonuje samooceny moich umiejętności na podstawie karty pracy po rozdziale 3
11.00 – 11.45
Język angielski gr. 1
godzina połączenia: 11.00
Temat: Niezbędne przedmioty z życia codziennego.
Cele: Uczeń nazywa i opisuje przedmioty codziennego użytku.
 11.55 – 12.40
Religia
godzina połączenia: 11.55
12.50 – 13.35
Język polski
godzina połączenia: 12.50
Temat: Z jakich części składa się wyraz odmienny?
Cele:
odróżniam części mowy odmienne i nieodmienne
odmieniam rzeczownik przez przypadki
wskazuję temat i końcówkę wyrazu
14.00 – 15.20
Zajęcia kulinarne (dla chętnych)
godzina połączenia: 14.00, Teams – zespół “Warsztaty”
Temat: Przekąski z Mikołajem- kanapki Mikołajkowe
Co przygotować: 2-3 jajka ugotowane na twardo, parę liści sałaty (może być rukola, insalatina lub zwykła sałata), kawałek czerwonej papryki, majonez, ziarnka pieprzu, keczup, masło, parę kromek bagietki, (rękaw cukierniczy
lub inaczej mówiąc szpryckę do dekoracji albo kawałek papieru do pieczenia i nożyczki ewentualnie słomka).