klasa siódma

Plan lekcji

Bieżący tydzień:

19.04.2021 (poniedziałek)

9.10 – 9.55
Matematyka
Temat: Kwadrat i jego połowa
Cele:
– obliczam długość przekątnej kwadratu, mając daną długość boku kwadratu lub jego obwód;
– obliczam długość boku kwadratu, mając daną długość jego przekątnej.
10.05 – 10.50
Język niemiecki
Temat:
11.00 – 11.45
Biologia
godzina połączenia: 11.00
Temat:
11.55- 12.40
Fizyka
Temat: 
Cele: 
12.50- 13.35
Język angielski
Temat: Wyrażenie would like (to).
Cele: Wyrażam preferencje i intencje – udzielam informacji o czynnościach wakacyjnych.
13.50 – 14.35
WF
Temat:
Cele:

20.04.2021 (wtorek)

9.10 – 9.55
język polski
godzina połączenia: 9.10
Temat:
10.05 – 10.50
fizyka
godzina połączenia: 10.05
Temat:
11.00 – 11.45
matematyka
 godzina połączenia: 11.00
Temat: Kwadrat i jego połowa
Cele:
– obliczam długość przekątnej kwadratu, mając daną długość boku kwadratu lub jego obwód;
– obliczam długość boku kwadratu, mając daną długość jego przekątnej.
11.55 – 12.40
Historia
godzina połączenia: 11.55
Temat: Świat przed I wojną światową.
Cele:
Uczeń:
– wymienia bloki państw powstałe przed wojną;
– zna przyczyny wybuchu wojny;
– wie co wydarzyło się 28.06.1914 r. o niepodległość.
12.50 – 13.35
Chemia
godzina połączenia: 12.50
Temat: Sprawdzian Łączenie się atomów. Równania reakcji chemicznych
13.50 – 14.35
Informatyka
godzina połączenia: 13.35
Temat: Przygotowanie e-gazetki – zadanie projektowe
Cele: Przygotowuję gazetkę szkolną w edytorze tekstu
 14.45 – 15.30
konwersacje
godzina połączenia: 14.45
Temat: Gdy już dorosnę …

21.04.2021 (środa) 

 9.10 – 9.55
Język polski
godzina połączenia: 9.10
Temat:
Cele:
10.05 – 10.50
Język polski
Temat:
Cele:
11.00 – 11.45
Język niemiecki
Temat:
Matematyka Temat: Kwadrat i jego połowa
Cele:
– obliczam długość przekątnej kwadratu, mając daną długość boku kwadratu lub jego obwód;
– obliczam długość boku kwadratu, mając daną długość jego przekątnej.
13.50- 14.35
Słówka Sówki
Temat:

22.04.2021 (czwartek)

9.10 – 9.55
Język polski
Temat:
 10.05 – 10.50
Biologia
godzina połączenia:
Temat:
Cele:
11.00 – 11.45
Matematyka
godzina połączenia
Temat: Trójkąt równoboczny i jego połowa
Cele:
– obliczam wysokość trójkąta równobocznego, mając daną długość jego boku;
– obliczam długość boku trójkąta równobocznego, mając daną jego wysokość;
– obliczam pole i obwód trójkąta równobocznego, mając daną długość boku lub wysokość;
– stosuję własności trójkątów o kątach 45, 45, 90 lub 30, 60, 90 do rozwiązywania prostych zadań tekstowych.
11.55 – 12.40
Chemia
godzina połączenia: 11.55
Temat: Woda – właściwości i rola w przyrodzie
Cele: Znam właściwości fizyczne wody, jej rolę i występowanie w przyrodzie. Omawiam sposoby racjonalnego gospodarowania wodą.

12.03.2021 (piątek)

8.20 – 9.05
9.15 – 10.00
Matematyka
Temat: Trójkąt równoboczny i jego połowa
Cele:
– obliczam wysokość trójkąta równobocznego, mając daną długość jego boku;
– obliczam długość boku trójkąta równobocznego, mając daną jego wysokość;
– obliczam pole i obwód trójkąta równobocznego, mając daną długość boku lub wysokość;
– stosuję własności trójkątów o kątach 45, 45, 90 lub 30, 60, 90 do rozwiązywania prostych zadań tekstowych.
 10.05 – 10.50
Geografia
 Temat: Podsumowanie wiadomości z działu-Środowisko przyrodnicze Polski. Warunki produkcji energii elektrycznej. Gospodarka morska.
Cele:
-poznasz sytuacje polskiej gospodarki morskiej;
-wskażesz na mapie największe porty morskie w Polsce;
-poznasz warunki produkcji energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych i nieodnawialanych
 11.00- 11.45
Język polski
Temat:
11.55 – 12.40
język niemiecki
godzina połączenia: 11.55
Temat:
12.50 – 13.35
język angielski
Temat: Czasowniki can, could, would – wyrażanie prośby.
Cele: Wyrażam prośby używając czasowników can, could i would.
zajęcia kulinarne godzina połączenia: 14.00, Teams – zespół “Warsztaty”
Temat:
Potrzebujesz:

 

12.04.2021 (poniedziałek)

9.10 – 9.55
Matematyka
Temat: Twierdzenie Pitagorasa – zadania
Cele:
– rozwiązuję zadania tekstowe z wykorzystaniem twierdzenia Pitagorasa;
– stosuję wzory na pole trójkąta, prostokąta, kwadratu, równoległoboku, rombu, trapezu.
10.05 – 10.50
Język niemiecki
Temat: Tinas Lebensgeschichte
Cele:
– uczeń tworzy proste wypowiedzi dot. minionych zdarzeń z przeszłości;
-uczeń rozumie proste wypowiedzi na podstawie przeczytanego tekstu.
11.00 – 11.45
Biologia
godzina połączenia: 11.00
Temat: Higiena układu nerwowego
Cele: znasz:
-sposoby radzenia sobie ze stresem;
-znaczenie snu dla prawidłowego funkcjonowania układu nerwowego;
-negatywny wpływ niektórych substancji na układ nerwowy.
11.55- 12.40
Fizyka
Temat: 
Cele: 
12.50- 13.35
Język angielski
Temat: Nazwy przedmiotów i czynności związanych z podróżowaniem.
Cele:  

  • udzielam informacji na temat podróży zagranicznych 
  • udzielam odpowiedzi na propozycje z podaniem uzasadnienia 
13.50 – 14.35
WF
Temat:
Cele:

13.04.2021 (wtorek)

9.10 – 9.55
język polski
godzina połączenia: 9.10
Temat:
10.05 – 10.50
fizyka
godzina połączenia: 10.05
Temat:
11.00 – 11.45
matematyka
 godzina połączenia: 11.00
Temat: Poprawa sprawdzianu Równania
11.55 – 12.40
Historia
godzina połączenia: 11.55
Temat: Nowe ruchy polityczne na ziemiach polskich.
Cele:
Uczeń:
– wymienia partie polityczne powstające na ziemiach polskich w końcu XIX i na początku XX wieku;
– określa ich podział ze względu na różnice programowe i stosunek do walki o niepodległość.
12.50 – 13.35
Chemia
godzina połączenia: 12.50
Temat: Obliczenia stechiometryczne
Cele:
– Odczytuję informacje ilościowe z równań reakcji chemicznych.
– Wyznaczam stosunek masowy substratów w reakcjach chemicznych.
– Wykonuję obliczenia stechiometryczne.
13.50 – 14.35
Informatyka
godzina połączenia: 13.35
Temat: Dokument wielostronicowy
Cele:
− stosuję nagłówki i stopki w dokumencie tekstowym;
− różnicuję treść nagłówka i stopki dla stron parzystych i nieparzystych;
− wyszukuję i zamieniam słowa i znaki w dokumencie tekstowym;
− umieszczam przypisy dolne w dokumencie tekstowym;
− stosuję podział tekstu na kolumny
− korzystam ze statystyki wyrazów.
godzina połączenia: 14.45

14.04.2021 (środa) 

 9.10 – 9.55
Język polski
godzina połączenia: 9.10
Temat:
Cele:
10.05 – 10.50
Język polski
Temat:
Cele:
11.00 – 11.45
Język niemiecki
Temat: Meine Lebensgeschichte.
Cele:
-uczeń opisuje ustnie i pisemnie minione wydarzenia ze swojej przeszłości.
Matematyka Temat: Twierdzenie Pitagorasa – zadania
Cele:
– rozwiązuję zadania tekstowe z wykorzystaniem twierdzenia Pitagorasa;
– stosuję wzory na pole trójkąta, prostokąta, kwadratu, równoległoboku, rombu, trapezu.
13.50- 14.35
Słówka Sówki
Temat:

15.04.2021 (czwartek)

9.10 – 9.55
Język polski
Temat:
 10.05 – 10.50
Biologia
godzina połączenia:
Temat:
Cele:
11.00 – 11.45
Matematyka
godzina połączenia
Temat:
Cele:
11.55 – 12.40
Chemia
godzina połączenia: 11.55

12.03.2021 (piątek)

8.20 – 9.05
9.15 – 10.00
Język polski
Temat:
 10.05 – 10.50
Język niemiecki
 11.00- 11.45
Język angielski
Temat:
11.55 – 12.40
Geografia
godzina połączenia: 11.55
Temat:
12.50 – 13.35
Matematyka
Temat:
Cele:
zajęcia kulinarne godzina połączenia: 14.00, Teams – zespół “Warsztaty”
Temat:
Potrzebujesz:


7.04.2021 (środa) 

 9.15 – 10.00
Język niemiecki
Temat:
Cele:
11.00 – 11.45
Matematyka
Temat:
Cele:
Informatyka Temat:
Cele:
11.55 – 12.40
Język polski
Temat:

8.03.2021 (poniedziałek)

10.05 – 10.50
Fizyka
godzina połączenia: 10.05
Temat: Przekształcanie wzorów
11.00 – 11.45
Język angielski
Temat: 
Cele: 
11.55- 12.40
Matematyka
Temat: Powtórzenie wiadomości z działu Równania
Cele: Utrwalenie i uporządkowanie wiedzy i umiejętności obejmujących dział Równania.
12.50 – 13.35
Język niemiecki
Temat: Spójnik “als”.
Cele:
Uczeń stosuje spójnika “als” w zdaniu;
Uczeń tworzy zdania z użyciem spójnika
Uczeń opowiada o wydarzenia z przeszłości

9.03.2021 (wtorek)

9.15 – 10.00
język polski
Temat:
10.05 – 10.50
Język polski
Temat:
11.00 – 11.45
Fizyka
 Temat:
11.55 – 12.40
Historia
Temat: Powtórzenie wiadomości – ćwiczenia.
12.50 – 13.35
Matematyka
Temat: Powtórzenie wiadomości z działu Równania
Cele: Utrwalenie i uporządkowanie wiedzy i umiejętności obejmujących dział Równania.
14.00 – 15.20
Eksperymenty
godzina połączenia: 14.00; Teams – zespół “Warsztaty”
Temat: Twarde lądowanie.

10.03.2021 (środa) 

 9.15 – 10.00
Język niemiecki
Temat: Kiedy miałem 10 lat…..
Cele:
Uczeń umie opowiadać o wydarzeniach z przeszłości, stosując spójnik “als”.
11.00 – 11.45
Matematyka
Temat: Powtórzenie wiadomości z działu Równania
Cele: Utrwalenie i uporządkowanie wiedzy i umiejętności obejmujących dział Równania.
Informatyka Temat: Wstawianie obrazów i innych obiektów do dokumentu tekstowego
Cele:
– opisuję sposoby otaczania obrazu tekstem;
– wstawiam obraz do dokumentu tekstowego i formatuję go;
– wykonuję zrzut ekranu i wstawiam go do dokumentu tekstowego;
– wstawiam do dokumentu tekstowego tabele, wzory matematyczne, fizyczne i chemiczne.
11.55 – 12.40
Język polski
Temat:

11.03.2021 (czwartek)

9.15 – 10.00
Matematyka
Temat: Sprawdzamy wiadomości z działu Równania
 Chemia Temat: Prawo stałości składu związku chemicznego
Cele:
– znam prawo stałości składu związku chemicznego;
– wykonuję obliczenia z zastosowaniem tego prawa.
Język angielski Temat: Miejsca zamieszkania, nazwy pomieszczeń i ich wyposażenia. Drugi tryb warunkowy
Cele:
– opisuję miejsce zamieszkania, budynki mieszkalne i pomieszczenia;
– wypowiadam się na temat sytuacji hipotetycznych i mało prawdopodobnych.
Rękodzieło (zajęcia dla chętnych) godzina połączenia: 14.00; Teams – zespół “Warsztaty”
Potrzebne materiały:

12.03.2021 (piątek)

8.20 – 9.05
Słówka Sówki
Pobierz:
Słówka Sówki (22) – wersja docx
Słówka Sówki (22) – wersja pdf
9.15 – 10.00
Język polski
Temat:
 10.05 – 10.50
Język niemiecki
 11.00- 11.45
Język angielski
Temat:
11.55 – 12.40
Geografia
godzina połączenia: 11.55
Temat: Utrwalenie wiadomości z działu – Środowisko przyrodnicze Polski część I
Cele: utrwalenie wiadomości środowisku przyrodniczym Polski
12.50 – 13.35
Matematyka
Temat:
Cele:
zajęcia kulinarne godzina połączenia: 14.00, Teams – zespół “Warsztaty”
Temat: Kuchnia Francuska – Sałatka Nicejska
Potrzebujesz:
1 ogórek
2 pomidory
1 papryka
1 mała czerwona cebula
garść czarnych oliwek
4-5 filecików anchois
puszka tuńczyka w sosie własnym
2 jaja na twardo (ja jadłam z jajkami przepiórczymi)
3 garście mieszanki sałat (niekoniecznie 3)
oliwa z oliwek
ocet winny (ja wolę sos własny 100 ml oliwy z oliwek, 2 łyżeczki musztardy Dijon lub innej, 30 ml białego octu winnego)
świeże zioła do wyboru
sól, pieprz


1.03.2021
 (poniedziałek)

10.05 – 10.50
Biologia
godzina połączenia: 10.05
Temat: Budowa i rola układu nerwowego
Cele:
-znam funkcje układu nerwowego;
– wiem jak działa układ autonomiczny
11.00 – 11.45
Język angielski
Temat: 
Cele: 
11.55- 12.40
Matematyka
Temat: Przekształcanie wzorów
Cele:
– przekształcam proste wzory, aby wyznaczyć zadaną wielkość z wzorów geometrycznych i fizycznych;
– wyznaczam wskazaną wielkość z podanych wzorów, w tym wzorów wyrażających zależności fizyczne i geometryczne.
12.50 – 13.35
Język niemiecki
Temat: Kartka pocztowa.
Cele:
Określam intencje autora
Wyszukuje określone informacje
Piszę swoja pocztówkę
Opisuje swój wyjazd
Utrwalam słownictwo związane z podróżowaniem

2.03.2021 (wtorek)

9.15 – 10.00
język polski
Temat: „Siłaczka” Stefana Żeromskiego – omówienie lektury
Cele:
– określam czas i miejsce akcji utworu,
– interpretuję tekst,
– charakteryzuję Stanisławę Bozowską i Pawła Obareckiego,
– dokonuję porównania bohaterów,
– przytaczam odpowiednie cytaty potwierdzające moje zdanie,
– wyrażam własną opinię na wskazany temat.
10.05 – 10.50
Język polski
Temat:
11.00 – 11.45
Fizyka
 Temat: Analiza wykresów ruchów prostoliniowych: jednostajnego i jednostajnie zmiennego
Cele:
– wskazuję podobieństwa i różnice w ruchach: jednostajnym i jednostajnie przyspieszonym prostoliniowym;
– analizuję wykresy;
– odczytuję dane z wykresów opisujących ruch ciała.
11.55 – 12.40
Historia
Temat:
12.50 – 13.35
Matematyka
Temat: Przekształcanie wzorów
Cele:
– przekształcam proste wzory, aby wyznaczyć zadaną wielkość z wzorów geometrycznych i fizycznych;
– wyznaczam wskazaną wielkość z podanych wzorów, w tym wzorów wyrażających zależności fizyczne i geometryczne.
14.00 – 15.20
Eksperymenty
godzina połączenia: 14.00; Teams – zespół “Warsztaty”
Temat:
Potrzebne materiały:

3.03.2021 (środa) 

 9.15 – 10.00
Język niemiecki
Temat: Wie war es damals? – Jak to było kiedyś?
Cele:
Rozumiem prosty tekst;
Wyszukuje określone informacje w tekście;
W wypowiedziach stosuję spójnik als.
11.00 – 11.45
Matematyka
Temat: Przekształcanie wzorów
Cele:
– przekształcam proste wzory, aby wyznaczyć zadaną wielkość z wzorów geometrycznych i fizycznych;
– wyznaczam wskazaną wielkość z podanych wzorów, w tym wzorów wyrażających zależności fizyczne i geometryczne.
Informatyka Temat: Wstawianie obrazów i innych obiektów do dokumentu tekstowego
Cele:
– opisuję sposoby otaczania obrazu tekstem;
– wstawiam obraz do dokumentu tekstowego i formatuję go;
– wykonuję zrzut ekranu i wstawiam go do dokumentu tekstowego;
– wstawiam do dokumentu tekstowego tabele, wzory matematyczne, fizyczne i chemiczne.
11.55 – 12.40
Język polski
Temat:

4.03.2021 (czwartek)

9.15 – 10.00
Matematyka
Temat:
Temat: Powtórzenie wiadomości z działu Równania
Cele: Utrwalenie i uporządkowanie wiedzy i umiejętności obejmujących dział Równania.
 Chemia Temat: Znaczenie wartościowości pierwiastków chemicznych przy ustalaniu wzorów i nazw związków chemicznych
Cele
znam pojęcia: wartościowość, indeks stechiometryczny, współczynnik stechiometryczny;
odczytuję z układu okresowego wartościowości pierwiastków chemicznych grup głównych;
określam wartościowości i piszę wzory oraz nazwy związków chemicznych.
Język angielski Temat: Słownictwo związane z nowymi technologiami – nazwy rzeczy, czynności. Przymiotniki określające wygląd rzeczy
Cele:
– nazywam nowe technologie;
– opisuję przedmioty;
– wyrażam opinię.
Rękodzieło (zajęcia dla chętnych) godzina połączenia: 14.00; Teams – zespół “Warsztaty”
Potrzebne materiały:

5.03.2021 (piątek)

8.20 – 9.05
Słówka Sówki
Pobierz:
Słówka Sówki (21) – wersja docx
Słówka Sówki (21) – wersja pdf
9.15 – 10.00
Język polski
Temat: „Siłaczka” Stefana Żeromskiego – omówienie lektury
Cele:
– określam czas i miejsce akcji utworu,
– interpretuję tekst,
– charakteryzuję Stanisławę Bozowską i Pawła Obareckiego,
– dokonuję porównania bohaterów,
– przytaczam odpowiednie cytaty potwierdzające moje zdanie,
– wyrażam własną opinię na wskazany temat.
 10.05 – 10.50
Język niemiecki
 11.00- 11.45
Język angielski
Temat: Zwroty i wyrażenia stosowane w zaproszeniach
Cele:
– znam zwroty i wyrażenia stosowane w zaproszeniach;
– tworzę zaproszenie.
11.55 – 12.40
Geografia
godzina połączenia: 11.55
Temat: Miasta. Rozwój dużych miast a zmiany w strefach podmiejskich. Utrwalenie wiadomości z działu “Środowisko przyrodnicze Polski część I” 
12.50 – 13.35
Matematyka
Temat:
Cele:
zajęcia kulinarne godzina połączenia: 14.00, Teams – zespół “Warsztaty”
Temat: Duńskie ciastka wg przepisu mamy Adasia B.
Potrzebujesz:
200 g mrożonego ciasta francuskiego – może być świeże ciasto francuskie
50 g masła
50 g cukru pudru
3 łyżki rodzynek
1 łyżka rumu, ale my damy olejek rumowy
cynamon- Ciasto należy wyjąć z lodówki (rozmrozić jeśli było zamrożone)
– rodzynki zalać wodą i odstawić na chwilę aby namokły
– 2 łyżki cukru utrzeć z olejkiem rumowym
– pozostały cukier utrzeć z masłem
– powstałą masą posmarować ciasto francuskie
– posypać całość cynamonem oraz dobrze odsączonymi z wody rodzynkami
– następnie ciasto zawinąć w rulon od dłuższego boku
– kroimy na kawałki (ślimaczki), które lekko należ spłaszczyć dłońmi
Tak powstałe ciasteczka wstawić do piekarnika rozgrzanego do 220 stopni i piec około 12 minut.
Po upieczeniu posmarować je rumowym lukrem i odstawić na chwilę aby ostygły.
Smacznego!

 

 

15.02.2021 (poniedziałek)

9.10 – 9.55
Matematyka
godzina połączenia: 9.10
Temat: Zadania tekstowe
Cele:
– analizuję treść zadania i oznaczam niewiadomą;
– rozwiązuję proste zadania tekstowe, także z treścią geometryczną,
za pomocą równań pierwszego stopnia z jedną niewiadomą.
10.05 – 10.50
Biologia
godzina połączenia: 10.05
Temat: Budowa i funkcjonowanie układu hormonalnego
Cele: wiesz:
-gdzie zlokalizowane są gruczoły dokrewne i jakie hormony wydzielają;
-jaka jest rola poszczególnych hormonów;
-jak działają insulina i glukagon.
11.00 – 11.45
Język angielski
Temat: O czym pisał Jules Verne
Cele:
– potrafię rozmawiać na temat literatury science fiction;
– nazywam istoty i przedmioty przedstawione na ilustracjach.
11.55- 12.40
Język niemiecki
Temat: Wo waren Się im Jahr…? Gdzie Pan był w roku…?
Cele:
– Rozmawiam na temat życie bohatera tekstu o zdarzeniach z przeszłości,
– Stosuje w swoich wypowiedziach czas przeszły Imperfekt.
12.45 – 13.30
WF
Temat:

16.02.2021 (wtorek)

Temat: Ruch jednostajny prostoliniowy. Ruch prostoliniowy zmienny Cele: – odróżniam ruch prostoliniowy od ruchu krzywoliniowego i podaję ich przykłady; – posługuję się pojęciem prędkości do opisu ruchu; – rozwiązuję zadania z zastosowaniem zależności między drogą, prędkością i czasem w ruchu jednostajnym.​

9.15 – 10.00
język polski10.05 – 10.50
Język polski
Temat: Tekst w pigułce, czyli sztuka pisania streszczenia; Mam prawo!
Cele:
– określam tematykę i problematykę utworów literackich,
– streszczam tekst,
– odróżniam w tekście publicystycznym i popularnonaukowym informacje ważne od drugorzędnych,
– podaję zasady pisania streszczenia,
– określam tematykę dzieła malarskiego, zwracając uwagę na zastosowane w nim plastyczne środki wyrazu,
– zauważam znaczenie wolności i godności w życiu człowieka,
– potrafię uzasadnić swoją odpowiedź.
11.00 – 11.45
Fizyka
 Temat: Ruch jednostajny prostoliniowy. Ruch prostoliniowy zmienny
Cele:
– odróżniam ruch prostoliniowy od ruchu krzywoliniowego i podaję ich przykłady;
– posługuję się pojęciem prędkości do opisu ruchu;
– rozwiązuję zadania z zastosowaniem zależności między drogą, prędkością i czasem w ruchu jednostajnym.
11.55 – 12.40
Historia
Temat: Przemiany społeczne. Rozwój nauki i sztuki w końcu XIX wieku.
Cele:
Uczeń:
– zna pojęcia demografia, urbanizacja, industrializacja, migracje;
– wie na czym polega ewolucja i teoria Darwina;
– wymienia wynalazki i kierunki w sztuce końca XIX wieku i kojarzy je z ich twórcami i artystami.
12.50 – 13.35
Matematyka
Temat: Zadania tekstowe
Cele:
– analizuję treść zadania i oznaczam niewiadomą;
– rozwiązuję proste zadania tekstowe, także z treścią geometryczną, za pomocą równań pierwszego stopnia
z jedną niewiadomą.
14.00 – 15.20
Eksperymenty
godzina połączenia: 14.00; Teams – zespół “Warsztaty”
Temat: Alternatywne źródła energii

17.02.2021 (środa) 

 9.15 – 10.00
11.00 – 11.45 Temat:
Cele:
11.55 – 12.40 Temat:

18.02.2021 (czwartek)

9.15 – 10.00
Matematyka
Temat:
Cele:
 Chemia Temat:
Rękodzieło (zajęcia dla chętnych) godzina połączenia: 14.00; Teams – zespół “Warsztaty”
Temat: Bałwanki skarpetkowe
Przygotuj: biała skarpeta, filc, kolorowe wstążki, klej lub igła z nitką, guziczki, materiał do wypchania

19.02.2021 (piątek)

8.20 – 9.05
Słówka Sówki
Pobierz:
Słówka Sówki (19) – wersja docx
Słówka Sówki (19) – wersja pdf
9.15 – 10.00
Język polski
Temat:
 10.05 – 10.50
 11.00- 11.45
Język angielski
Temat:
Cele:
11.55 – 12.40
Geografia
godzina połączenia: 11.55
Temat:
12.50 – 13.35
Matematyka
Temat:
Cele:
zajęcia kulinarne godzina połączenia: 14.00, Teams – zespół “Warsztaty”
Temat:

 

8.02.2021 (poniedziałek)

10.05 – 10.50
Biologia
godzina połączenia: 10.05
Temat:
11.00 – 11.45
Język angielski
Temat: 
Cele: 
11.55- 12.40
Matematyka
Temat:
12.50 – 13.35
Język niemiecki
Temat:

9.02.2021 (wtorek)

9.15 – 10.00
język polski
Temat: Typy zdań złożonych podrzędnie
Cele:
– rozpoznaję w wypowiedzeniach części zdań oraz określam ich funkcje składniowe,
– przypominam sobie budowę składniową zdania złożonego.
10.05 – 10.50
Język polski
Temat: Zdania złożone podrzędnie z imiesłowowym równoważnikiem zdania
Cele:
– określam typy imiesłowów,
– tworzę imiesłowowe równoważniki zdania i przekształcam je na zdania z czasownikami osobowymi.
11.00 – 11.45
Fizyka
11.55 – 12.40
Historia
Temat: Przemiany polityczne i społeczne w Europie.
Cele:
Uczeń:
– wymienia nowe kierunki polityczne, ich twórców i założenia;
– zna podłoże gospodarcze i społeczne przemian.
12.50 – 13.35
Matematyka
 Temat:
14.00 – 15.20
Eksperymenty
godzina połączenia: 14.00; Teams – zespół “Warsztaty”
Temat:
Potrzebne materiały:

10.02.2021 (środa) 

 9.15 – 10.00
Język niemiecki
11.00 – 11.45
Język angielski
Temat:
Cele:
11.55 – 12.40
Język polski
Temat:

11.02.2021 (czwartek)

9.15 – 10.00
Matematyka
Temat:
Cele:
 Chemia Temat:
Rękodzieło (zajęcia dla chętnych) godzina połączenia: 14.00; Teams – zespół “Warsztaty”
Potrzebne materiały:

12.02.2021 (piątek)

8.20 – 9.05
Słówka Sówki
Pobierz:
Słówka Sówki (18) – wersja pdf
Słówka Sówki (18) – wersja docx
9.15 – 10.00
Język polski
Temat: Mowa niezależna i zależna
Cele:
– odróżniam mowę zależną i niezależną
– przekształcam mowę zależną na niezależną i odwrotnie,
– stosuję odpowiednie znaki interpunkcyjne w wypowiedziach zapisywanych w mowie zależnej,
– przekształcam podany tekst.
 10.05 – 10.50
Język niemiecki
 11.00- 11.45
Język angielski
Temat:
Cele:
11.55 – 12.40
Geografia
godzina połączenia: 11.55
Temat:
12.50 – 13.35
Matematyka
Temat:
Cele:
zajęcia kulinarne godzina połączenia: 14.00, Teams – zespół “Warsztaty”
Temat:

1.02.2021 (poniedziałek)

10.05 – 10.50
Biologia
godzina połączenia: 10.05
Temat: Budowa i działanie układu wydalniczego
Cele: znam
– istotę procesu wydalania;
– budowę układu wydalniczego;
– funkcje elementów układu wydalniczego;
– funkcje regulacyjne nerek.
11.00 – 11.45
Język angielski
Temat: 
Cele: 
11.55- 12.40
Matematyka
Temat:
12.50 – 13.35
Język niemiecki
Temat:

2.02.2021 (wtorek)

9.15 – 10.00
język polski
Temat: Kiedy jesteśmy sami ze sobą… Jak potwierdzać słuszność zdania?
Cele:
-wymieniam cechy epiki,
– odróżniam wiersz od prozy,
– określam problemy egzystencjalne, z jakimi boryka się bohaterka, wskazuję ich przyczyny i próbuję znaleźć rozwiązanie,
– oceniam wartość estetyczną utworu,
– dobieram środki retoryczne w zależności od funkcji, jaką pełnią,
– gromadzę materiał potrzebny do uzasadnienia swojego stanowiska,
– logicznie łączę też z argumentem.
10.05 – 10.50
Język polski
Temat: Kiedy jesteśmy sami ze sobą… Jak potwierdzać słuszność zdania?
Cele:
-wymieniam cechy epiki,
– odróżniam wiersz od prozy,
– określam problemy egzystencjalne, z jakimi boryka się bohaterka, wskazuję ich przyczyny i próbuję znaleźć rozwiązanie,
– oceniam wartość estetyczną utworu,
– dobieram środki retoryczne w zależności od funkcji, jaką pełnią,
– gromadzę materiał potrzebny do uzasadnienia swojego stanowiska,
– logicznie łączę też z argumentem.
11.00 – 11.45
Fizyka
Temat:
Cele:
11.55 – 12.40
Historia
Temat:
Cele:
12.50 – 13.35
Matematyka
14.00 – 15.20
Eksperymenty
godzina połączenia: 14.00; Teams – zespół “Warsztaty”
Temat:
Potrzebne materiały:

3.02.2021 (środa) 

 9.15 – 10.00
Język niemiecki
11.00 – 11.45
Język angielski
Temat:
Cele:
11.55 – 12.40
Język polski
Temat:

4.02.2021 (czwartek)

9.15 – 10.00
Matematyka
Temat:
Cele:
 Chemia Temat:
Rękodzieło (zajęcia dla chętnych) godzina połączenia: 14.00; Teams – zespół “Warsztaty”
Potrzebne materiały:

5.02.2021 (piątek)

8.20 – 9.05
Słówka Sówki
Pobierz:
Słówka Sówki (17) – wersja docx
Słówka Sówki (17) – wersja pdf
9.15 – 10.00
Język polski
Temat: W świecie rzeźby; Typy zdań złożonych podrzędnie
Cele:
– wyszukuję potrzebne informacje,
– interpretuję dzieło sztuki rzeźbiarskiej,
– dokonuję oceny oglądanego dzieła sztuki,
– rozpoznaję w wypowiedzeniach części zdań oraz określam ich funkcje składniowe,
– przypominam sobie budowę składniową zdania złożonego.
 10.05 – 10.50
Język niemiecki
 11.00- 11.45
Język angielski
Temat:
Cele:
11.55 – 12.40
Geografia
godzina połączenia: 11.55
Temat:
12.50 – 13.35
Matematyka
Temat:
Cele:
zajęcia kulinarne godzina połączenia: 14.00, Teams – zespół “Warsztaty”
Temat: Sałatka owocowa.
Potrzebne produkty:
pomarańcze, banan, jabłka i kiwi.

 

25.01.2021 (poniedziałek)

10.05 – 10.50
Biologia
godzina połączenia: 10.05
Temat: Powtórzenie wiadomości o układzie oddechowym.
Cele: uporządkowanie wiadomości na temat układu oddechowego
11.00 – 11.45
Język angielski
Temat: 
Cele: 
11.55- 12.40
Matematyka
Temat:
12.50 – 13.35
Język niemiecki
Temat: Modelowe zadania z języka niemieckiego na egzaminie ósmoklasisty
Cele:
– Uczeń diagnozuje, które wiadomości opanowała, a które wymagają dalszego doskonalenia,
– Uczeń nabiera obycia z typowymi zadaniami egzaminacyjnymi i sposobem ich rozwiązywania

26.01.2021 (wtorek)

9.15 – 10.00
język polski
Temat: Próżny żal po szkodzie; Co już wiemy o twórczości Ignacego Krasickiego?
Cele:
– interpretuję tekst z wykorzystaniem kontekstu historycznego,
– posługuję się mową zależną i niezależną,
– wzbogacam słownictwo,
– formułuję pytania do tekstu,
– rozpoznaję cechy typowe dla epiki w bajkach i satyrach,
– wymieniam cechy bajki i satyry,
– utrwalam wiadomości o Ignacym Krasickim.
10.05 – 10.50
Język polski
Temat: Próżny żal po szkodzie; Co już wiemy o twórczości Ignacego Krasickiego?
Cele:
– interpretuję tekst z wykorzystaniem kontekstu historycznego,
– posługuję się mową zależną i niezależną,
– wzbogacam słownictwo,
– formułuję pytania do tekstu,
– rozpoznaję cechy typowe dla epiki w bajkach i satyrach,
– wymieniam cechy bajki i satyry,
– utrwalam wiadomości o Ignacym Krasickim.
11.00 – 11.45
Fizyka
Temat:
Cele:
11.55 – 12.40
Historia
Temat:
Cele:
12.50 – 13.35
Matematyka
14.00 – 15.20
Eksperymenty
godzina połączenia: 14.00; Teams – zespół “Warsztaty”
Temat:
Potrzebne materiały:

27.01.2021 (środa) 

 9.15 – 10.00
Język niemiecki
11.00 – 11.45
Język angielski
Temat:
Cele:
11.55 – 12.40
Język polski
Temat: W świecie “siłaczek”
Cele:
– wiem, kim był Stefan Żeromski;
– znam okoliczności powstania utworu “Siłaczka”
– znam pojęcia “Praca organiczna” i “praca u podstaw”;
– wyjaśniam tytuł utworu.

28.01.2021 (czwartek)

9.15 – 10.00
Matematyka
Temat:
Cele:
 Chemia Temat: Tlen – najważniejszy składnik powietrza
Cele: Poznanie metod otrzymywania tlenu, jego właściwości fizycznych
i chemicznych oraz zastosowań. Poznanie pojęć: tlenek, substrat, produkt, reakcje syntezy i analizy.
Rękodzieło (zajęcia dla chętnych) godzina połączenia: 14.00; Teams – zespół “Warsztaty”
Potrzebne materiały:

29.01.2021 (piątek)

8.20 – 9.05
Słówka Sówki
Pobierz:
Słówka Sówki (16) – wersja docx
Słówka Sówki (16) – wersja pdf
9.15 – 10.00
Język polski
Temat: Przemijania nie można zatrzymać…
Cele:
– charakteryzuję cechy gatunkowe utworu,
– określam emocje związane z tekstem,
– wyszukuję w tekście informacje,
– interpretuję obrazy,
– układam pytania do tekstu.
 10.05 – 10.50
Język niemiecki
 11.00- 11.45
Język angielski
Temat:
Cele:
11.55 – 12.40
Geografia
godzina połączenia: 11.55
Temat: Migracje a zaludnienie i struktura wieku na obszarach wiejskich.
Cele:
– dowiesz się jaki jest wpływ migracji na strukturę wieku;
– będziesz umiał analizować dane statystyczne dotyczące zmian w zaludnieniu
12.50 – 13.35
Matematyka
Temat:
Cele:

 

14.12.2020 (poniedziałek)

10.05 – 10.50
Biologia
godzina połączenia: 10.05
Temat: Układ limfatyczny i odpornościowy
Cele:
Poznasz:
funkcje i elementy układu odpornościowego,
sposoby nabywania odporności,
istotę działania szczepionek i surowic,
alergie jako nadwrażliwość układu odpornościowego.
11.00 – 11.45
Język angielski
Temat: Prosimy o radę i udzielamy rady 
Cele: Proszę kogoś o radę i udzielam rad. 
11.55- 12.40
Matematyka
Temat:
12.50 – 13.35
Język niemiecki
godzina połączenia: 12.50
Temat:

8.12.2020 (wtorek)

9.15 – 10.00
język polski
Temat: Przypomnijmy, jak tworzy się zdania złożone współrzędnie; Pisownia wyrazów wielką i małą literą – przypomnienie i uzupełnienie wiadomości
Cele:
– wyszukuję w tekście informacje,
– porządkuję informacje zgodnie z poleceniem,
– określam typy zdań złożonych współrzędnie,
– wyjaśniam zadanie pisowni wyrazów wielką i małą literą.
10.05 – 10.50
Język polski
Temat: Przypomnijmy, jak tworzy się zdania złożone współrzędnie; Pisownia wyrazów wielką i małą literą – przypomnienie i uzupełnienie wiadomości
Cele:
– wyszukuję w tekście informacje,
– porządkuję informacje zgodnie z poleceniem,
– określam typy zdań złożonych współrzędnie,
– wyjaśniam zadanie pisowni wyrazów wielką i małą literą.
11.00 – 11.45
Fizyka
Temat: Siła nacisku na podłoże. Parcie i ciśnienie
Cele:
określam, co to jest parcie – siła nacisku;
wyjaśniam pojęcie ciśnienia, wskazując przykłady z życia codziennego;
11.55 – 12.40
Historia
Temat: Wiosna Ludów w Europie i na ziemiach polskich.
Cele:
Uczeń:
– potrafi wymienić kraje, w których wybuchały rewolucje;
– zna cele wystąpień w poszczególnych krajach;
– tłumaczy pojęcie manifest i rabacja;
– określa skutki wydarzeń dla dalszych dziejów Europy.
12.50 – 13.35
Matematyka
14.00 – 15.20
Eksperymenty
godzina połączenia: 14.00; Teams – zespół “Warsztaty”
Temat: Robimy zimę
Potrzebne materiały:
mąka ziemniaczana (około 1 szklanka)
pianka do golenia
płyn do mycia naczyń

9.12.2020 (środa) 

 9.15 – 10.00
Język niemiecki
11.00 – 11.45
Język angielski
Temat: Przymiotniki stosowane przy opisywaniu wyglądu osoby
Cele: Opisuję wygląd osób, ubrania i fryzury.
11.55 – 12.40
Język polski
Temat:

10.12.2020 (czwartek)

9.15 – 10.00
Matematyka
Temat:
Cele:
 Chemia Temat: Atomy i cząsteczki – składniki materii
Cele: Znam pojęcia: dyfuzja, ziarnistość materii, jednostka masy atomowej.
Określam różnice w budowie mikroskopowej pierwiastków i związków chemicznych.
Rękodzieło (zajęcia dla chętnych) godzina połączenia: 14.00; Teams – zespół “Warsztaty”
Potrzebne materiały:

11.12.2020 (piątek)

8.20 – 9.05
Słówka Sówki
Pobierz: Słówka Sówki (14) – wersja pdf
Słówka Sówki (14) – wersja docx
9.15 – 10.00
Język polski
Temat: Powtórzenie wiadomości po rozdziale drugim.
Cele:
– przedstawiam utwory poznane w rozdziale drugim oraz ich problematykę,
– wyjaśniam i stosuję poznane terminy,
– oceniam swoją wiedzę i umiejętności,
– czytam tekst ze zrozumieniem.
 10.05 – 10.50
Język niemiecki
 11.00- 11.45
Język angielski
Temat: Powtórzenie wiadomości
Cele: Utrwalenie i uporządkowanie wiedzy i umiejętności obejmujących słownictwo
dotyczące higieny i utrzymania czystości, udzielania rad i proszenia o radę oraz zaimki i przymiotniki dzierżawcze,
czasowniki modalne.
11.55 – 12.40
Geografia
godzina połączenia: 11.55
Temat:
12.50 – 13.35
Matematyka
Temat:
Cele:

 

Poprzednie tygodnie:

7.12 – 11.12.2o2o
30.11 – 4.12.2020

23.11 – 27.11.2020

16.11 – 20.11.2020

9.11 – 13.11.2020

2.11 – 6.11.2020

26.10 – 30.10.2020 r.