19.04 – 22.04 – klasa 5

19.04.2021 r. (poniedziałek)

 8.15 – 9.00
Historia
 godzina połączenia: 8.15
Temat: Panowanie Bolesława Chrobrego.
Cele:
Uczeń:
– Wie z kim Bolesław toczył wojny;
– Wymienia korzyści terytorialne i finansowe z prowadzonych wojen;
– Potrafi określić w jaki sposób Polska została królestwem.
 9.10 – 9.55
WDŻR
godzina połączenia: 9.10
Temat: Gdy zdarzają się problemy, gdzie szukać pomocy?
Cele:
Uczeń potrafi:
-określić/ nazwać problem, który go niepokoi
-nawiązać kontakt z osobą z najbliższego otoczenia, aby otrzymać stosowną pomoc
10.05 – 10.50
Matematyka
 godzina połączenia:
Temat: Ułamki dziesiętne – powtórzenie wiadomości
Cele:
– zamieniam ułamki dziesiętne na zwykłe i zwykłe na dziesiętne;
– porównuję ułamki;
– dodaję i odejmuję ułamki dziesiętne;
– mnożę i dzielę ułamki dziesiętne;
– zamieniam różne jednostki.
 11.00 – 11.45
Język niemiecki gr. 1
godzina połączenia: 11.00
Temat:
Cele:
11.00 – 11.45
Język angielski gr. 2
godzina połączenia: 11.00
Temat: Zero conditional (zerowy tryb warunkowy).
Cele: Wiem, jak tworzyć i kiedy używać zerowy tryb warunkowy.
11.55 – 12.40
Język niemiecki gr. 2
 godzina połączenia: 11.55
Temat:
Cele:
11.55 – 12.40
Język angielski gr. 1
 godzina połączenia: 11.55
Temat: Zero conditional (zerowy tryb warunkowy).
Cele: Wiem, jak tworzyć i kiedy używać zerowy tryb warunkowy.
12.50 – 13.35
WF (p. Adrian)
godzina połączenia: 12.50
Temat:
13.50 – 14.35

 

20.04.2021 r. (wtorek)

8.15 – 9.00
Matematyka
godzina połączenia: 8.15
Temat: Ułamki dziesiętne – powtórzenie wiadomości
Cele:
– zamieniam ułamki dziesiętne na zwykłe i zwykłe na dziesiętne;
– porównuję ułamki;
– dodaję i odejmuję ułamki dziesiętne;
– mnożę i dzielę ułamki dziesiętne;
– zamieniam różne jednostki.
 9.10 – 9.55
Informatyka
 godzina połączenia: 9.10
Temat: Krótka historia. Sterowanie animacją
Cele:
– potrafię wstawiać animacje obrazów i tekstów w odpowiedniej kolejności.
 10.05 – 10.50
Plastyka
 godzina połączenia: 10.05
Temat: Plakat jako forma reklamy. Projekt plakatu – Dzień Ziemi.
Cele: uczeń:
– potrafi określić znaczenie pojęcia plakat,
– potrafi określić funkcje plakatu artystycznego i reklamowego,
– potrafi wyrazić treść za pomocą symboli, znaków graficznych,
– potrafi powiązać hasło reklamowe z plastyczną formą wypowiedzi.
11.00 – 11.45
Historia
godzina połączenia: 11.00
Temat: Kryzys i odbudowa państwa w XI w.
Cele:
Uczeń:
– Wymienia przyczyny kryzysu w XI w.;
– Zna postacie następców Chrobrego;
– Wymienia dokonania Kazimierza Odnowiciela i Bolesława Śmiałego;
– Łączy wydarzenia historii powszechnej z historią Polski (spór o inwestyturę)
 11.55 – 12.40
Język polski
godzina połączenia: 11.55
Temat: Pijemy nektar, jemy ambrozję, zbieramy laury
Cele:
– wiem, co to jest frazeologizm;
– wymieniam postacie z frazeologii, z którymi związane są frazeologizmy;
– wyjaśniam znaczenie podanych frazeologizmów;
– poprawnie stosuję poznane związki frazeologiczne.
 12.50 – 13.35
WF
godzina połączenia: 12.50
Temat: Tenis stołowy – uderzenie z forehandu.
Cele:
w czasie gry w tenisa stołowego uczeń potrafi wykonać uderzenie z forehandu
Zaj. z wych.
13.50 – 15.30

21.04.2021 r. (środa)

8.15 – 9.00
Technika
godzina połączenia: 8.15
Temat: Sprawdź, co jesz
Cele lekcji:
Uczeń:
– uzasadniam potrzebę czytania etykiet,
– wymieniam nazwy dodatków do żywności,
– wyjaśniam symbole dodatków do żywności,
– porównuję produkty żywnościowe pod kątem zawartości dodatków i wybieram te o najmniejszej zawartości sztucznych dodatków,
– uzasadniam potrzebę konserwowania żywności,
– wskazuję wodę jako najzdrowszy napój.
Języka niemiecki gr. 1
godzina połączenia: 9.10
Temat:
Cele:
Język angielski
gr. 2
godzina połączenia: 9.10
Temat:
Cele:
10.05 – 10.50
Języka niemiecki gr. 2
godzina połączenia: 10.05
Temat:
Cele:
10.05 – 10.50
Język angielski
gr. 1
godzina połączenia: 10.05
Temat:
Cele:
11.00 – 11.45
Matematyka
godzina połączenia: 11.00
godzina połączenia: 8.15
Temat: Ułamki dziesiętne – powtórzenie wiadomości
Cele:
– zamieniam ułamki dziesiętne na zwykłe i zwykłe na dziesiętne;
– porównuję ułamki;
– dodaję i odejmuję ułamki dziesiętne;
– mnożę i dzielę ułamki dziesiętne;
– zamieniam różne jednostki.
11.55 – 12.40
Język polski
godzina połączenia: 11.55
Temat: Jak napisać opowiadanie odtwórcze?
Cele:
– wyjaśniam, czym jest opowiadanie odtwórcze;
– wymieniam zasady komponowania opowiadania;
– analizuję przykładowe opowiadanie;
– układam plan opowiadania.
12.50 – 13.35
Język polski
godzina połączenia: 12.50
Temat: Jak napisać opowiadanie odtwórcze?
Cele:
– redaguję wstęp opowiadania;
– stosuję wyrazy i wyrażenia określające czas i następstwo w czasie;
– piszę opowiadanie odtwórcze.
WF
praca własna

22.04.2021 r. (czwartek)

8.15 – 9.00
Matematyka
praca własna
godzina połączenia: 8.15
Temat: Ułamki dziesiętne – powtórzenie wiadomości
9.10 – 9.55
Matematyka
godzina połączenia: 9.10
godzina połączenia: 8.15
Temat: Ułamki dziesiętne – powtórzenie wiadomości
Cele:
– zamieniam ułamki dziesiętne na zwykłe i zwykłe na dziesiętne;
– porównuję ułamki;
– dodaję i odejmuję ułamki dziesiętne;
– mnożę i dzielę ułamki dziesiętne;
– zamieniam różne jednostki.
 10.05 – 10.50
Geografia
godzina połączenia: 10.05
Temat: Praca klasowa z tematów 15-18 w rozdziale Krajobrazy Polski
Cele: Sprawdzenie wiadomości z lekcji 15-18 w rozdziale Krajobrazy Polski
11.00 – 11.45
Biologia
 godzina połączenia: 11.00
Temat:
Cele:
11.55 – 12.40
Język polski
godzina połączenia: 11.55
Temat: Dramat w przestworzach
Cele:
– czytam ze zrozumieniem tekst o Dedalu i Ikarze;
– wykazuję, że przeczytany utwór jest mitem;
– omawiam akcję utworu i kolejne wydarzenia w nim opisane;
– określam cechy bohaterów i oceniam ich zachowanie.
12.50 – 13.35
WF
 godzina połączenia: 12.50
Temat: Tenis stołowy – uderzenie z backhandu.
Cele:
w czasie gry w tenisa stołowego uczeń potrafi wykonać uderzenie z backhandu
13.50 – 14.35
Słówka Sówki
 godzina połączenia: 13.50
Temat:

22.04.2021 r. (piątek)

 8.15 – 9.00
Język polski
godzina połączenia: 8.20
Temat: Krótko i zwięźle lub dłużej i ciekawiej
Cele:
– wskazuję poszczególne części zdania pojedynczego (podmiot, orzeczenie, określenia);
– odróżniam zdanie pojedyncze rozwinięte od nierozwiniętego;
– wyróżniam w zdaniu grupę podmiotu i grupę orzeczenia;
– sporządzam wykres zdania pojedynczego.
9.10 – 9.55
Muzyka
godzina połączenia: 9.15
Temat:
10.05 – 10.50
Język niemiecki gr. 1
godzina połączenia: 10.05
Temat:
Cele:
10.05 – 10.50
Język angielski gr. 2
godzina połączenia: 10.05
Temat: 
Cele:
11.00 – 11.45
Języka niemiecki gr. 2
godzina połączenia: 11.00
Temat:
Cele:
11.00 – 11.45
Język angielski gr. 1
godzina połączenia: 11.00
Temat:
Cele:
 11.55 – 12.40
Religia
godzina połączenia: 11.55
12.50 – 13.35
Matematyka
godzina połączenia: 12.50
Temat: Sprawdzian z działu Ułamki dziesiętne 
13.50 – 15.30
Zajęcia kulinarne (dla chętnych)/
praca własna
godzina połączenia: 14.00, Teams – zespół “Warsztaty”
Temat: Kuchnia niemiecka – przyrządzamy sałatkę ziemniaczaną i pieczoną parówkę.
Sposób przygotowania:
Ziemniaki gotujemy w mundurkach w osolonej wodzie. Po wystudzeniu obieramy i kroimy w grubą kostkę.
Ogórki kroimy w kostkę. Cebulę obieramy, kroimy w drobną kostkę, zalewamy wrzątkiem na chwilę.
Wszystkie składniki przekładamy do dużej miski, doprawiamy solą i pieprzem.