23.11 – 27.11.2020 – klasa 5

23.11.2020 r. (poniedziałek)

 8.20 – 9.05
Historia
 godzina połączenia: 8.20
Temat: Imperium Aleksandra Wielkiego.
Cele:
– zna pojęcia hegemonia , falanga, imperium, hellenizacji
– umiejscawia w czasie i przestrzeni podboje Aleksandra Wielkiego
9.15 – 10.00
Język niemiecki gr.1
godzina połączenia: 9.15
Temat: Petra była w szpitalu.
Cele: uczeń umie opisać przebieg swojego dnia
 9.15 – 10.00
Język angielski gr. 2
godzina połączenia: 9.15
Temat: Powtórzenie wiadomości.
Cele: Utrwalenie i uporządkowanie wiedzy i umiejętności obejmujących
słownictwo dotyczące miasta, czasy past continuous i past simple.
10.10
Organizacja
 godzina połączenia: 10.10
 11.00 – 11.45
Język niemiecki gr. 2
godzina połączenia: 11.00
Temat: Petra była w szpitalu.
Cele: uczeń umie opisać przebieg swojego dnia
11.00 – 11.45
Język angielski gr. 1
godzina połączenia: 11.00
Temat: Powtórzenie wiadomości.
Cele: Utrwalenie i uporządkowanie wiedzy i umiejętności obejmujących
słownictwo dotyczące miasta, czasy past continuous i past simple.
11.55 – 12.40
Informatyka
godzina połączenia: 11.55
Temat:
12.50 – 13.35
Matematyka
godzina połączenia: 12.50
praca własna Przeczytaj:
Samorząd Uczniowski godzina połączenia: 14.40

24.11.2020 r. (wtorek)

8.20 – 9.05
Plastyka
godzina połączenia: 8.20
Temat: Akcent barwny.
Cele:
interpretuję obserwowane zjawiska barwne;
charakteryzuję barwę jako środek wyrazu artystycznego;
doskonalę umiejętności plastyczne przejawiające się w indywidualnej działalności twórczej.
 9.15 – 10.00
Matematyka
 godzina połączenia: 9.15
 10.05 – 10.50  godzina połączenia: 10.05
11.00 – 11.45
historia
godzina połączenia: 11.00
Temat: Imperium Aleksandra Wielkiego. Tajemnice sprzed wieków – latarnia morska na Faros.
Cele:
– zna dzieje powstania latarni morskiej,
– potrafi wymienić siedem cudów świata starożytnego.
 11.55 – 12.40
Język polski
godzina połączenia: 11.55
Temat: Witajcie w Narnii – krainie po drugiej stronie szafy.
Cele:
wiem, kim był autor powieści
opowiadam o świecie przedstawionym w utworze
przedstawiam bohaterów utworu
korzystam z różnych źródeł informacji
 12.50 – 13.35
Zaj. z wych.
godzina połączenia: 12.50
Temat: To z nim spędzam teraz dużo czasu…Nasi czworonożni przyjaciele.
Cele:
opowiadam o swoim domowym pupilu
wiem, jak opiekować się domowym zwierzątkiem
przedstawiam plusy i minusy posiadania w domu zwierzaka
13.45 – 14.05
WF
godzina połączenia: 13.45
Temat:

25.11.2020 r. (środa)

8.20 – 9.05
Technika
godzina połączenia: 8.20
9.15 – 10.00
Język niemiecki gr. 1
godzina połączenia: 9.15
Temat: Tobiasz złamał nogę.
Cele: uczeń opowiada o wypadku na podstawie historyjki obrazkowej w czasie przeszłym
9.15 – 10.00
Język angielski gr. 2
praca własna
godzina połączenia: 9.15
10.05 – 10.50
Języka niemiecki gr. 2
godzina połączenia: 10.05
Temat: Tobiasz złamał nogę.
Cele: uczeń opowiada o wypadku na podstawie historyjki obrazkowej w czasie przeszłym
10.05 – 10.50
Język angielski gr. 1
praca własna
godzina połączenia: 10.05
11.00 – 11.45
Matematyka
godzina połączenia: 11.00
Temat: Dodawanie i odejmowanie ułamków o różnych mianownikach – ćwiczenia.
Cele:
Sprowadzanie ułamków do tego samego mianownika
Dodawanie i odejmowanie ułamków
11.55 – 12.40
Matematyka
godzina połączenia: 11.55
Temat: Dodawanie i odejmowanie ułamków o różnych mianownikach – utrwalenie.
Cele:
Sprowadzanie ułamka do tego samego mianownika
Dodawanie i odejmowanie liczb mieszanych
12.50 – 13.35
Język polski
godzina połączenia: 12.50
Temat: W Narnii przygody nigdy się nie kończą!
Cele:
rozróżniam bohaterów pierwszo- i drugoplanowych
wskazuję zmiany, które dokonały się w bohaterach tekstu
rozpoznaję w powieści elementy fantastyki
identyfikuję utwór jako fantasy

26.11.2020 r. (czwartek)

8.20 – 9.05
Matematyka
godzina połączenia: 8.20
Temat:
9.15 – 10.00
Matematyka
godzina połączenia: 9.15
Temat: mieszana, licznik, mianownik
 10.05 – 10.50
Biologia
godzina połączenia: 10.05
Temat: Klasyfikacja organizmów.
Cele: poznasz:
Zadania systematyki
Charakterystykę królestw
Gatunek – podstawową jednostkę klasyfikacji
11.00 – 11.45
Język polski
 godzina połączenia: 11.00
Temat: Świat po jednej i po drugiej stronie szafy.
Cele:
określam, który świat przedstawiony w utworze jest realistyczny, który – fantastyczny
wymieniam postacie realistyczne i fantastyczne
wiem, jak długo trwały wydarzenia w Narnii
opisuję Narnię
11.55 – 12.40
Język polski
godzina połączenia: 11.55
Temat: Bohaterowie powieści.
Cele:
charakteryzuję bohaterów powieści
wiem, czym wyróżniał się Edmund
przedstawiam Białą Czarownicę
wymieniam cechy lwa Aslana
12.50 – 13.35
WF
 godzina połączenia: 12.50
14.00 – 15.20
Rękodzieło (zajęcia dla chętnych)
 godzina połączenia: 14.00; Teams – zespół “Warsztaty”
Temat: Mikołaj.
Przygotuj: puszka metalowa, filc lub sweter najlepiej w kolorze czerwonym, kawałek futerka lub wata, może być biała włóczka na brodę, tasiemka czarna lub czarny filc, różowy kawałek materiału na nos, może być różowy guzik, wata lub wypełnienie od poduszki. Nożyczki i klej najlepiej na gorąco

27.11.2020 r. (piątek)

 8.20 – 9.05
Muzyka
godzina połączenia: 8.20
Temat: Andrzejkowe tradycje, zwyczaje i zabawy.
Cele:
posłuchamy piosenki pt. “Andrzeju, Andrzeju”
poznamy zwyczaje związane z Andrzejkami
9.15 – 10.00
Geografia
godzina połączenia: 9.15
Temat: Krajobraz rolniczy Wyżyny Lubelskiej.
Cele:
– poznasz krajobraz rolniczy Wyżyny Lubelskiej oraz ważniejsze rośliny tam uprawiane
– dowiesz się czym jest less i dlaczego tworzą się wąwozy
10.05 – 10.50
Język niemiecki gr. 1
godzina połączenia: 10.05
Temat: Jak Laura spędziła weekend?
Cele:
-rozumiem czytany tekst
-opisuję przebieg zdarzeń w czasie przeszłym na podstawie tekstu
10.05 – 10.50
Język angielski gr. 2
godzina połączenia: 10.05
praca własna
11.00 – 11.45
Języka niemiecki gr. 2
godzina połączenia: 11.00
Temat: Jak Laura spędziła weekend?
Cele:
-rozumiem czytany tekst
-opisuję przebieg zdarzeń w czasie przeszłym na podstawie tekstu
11.00 – 11.45
Język angielski gr. 1
godzina połączenia: 11.00
praca własna
 11.55 – 12.40
Religia
godzina połączenia: 11.55
12.50 – 13.35
Język polski
godzina połączenia: 12.50
Temat: Walka dobrego ze złem.
Cele:
przedstawiam dwa obozy z królestwa Narnii
określam, o co rodzeństwo walczyło z Białą Czarownicą
wyjaśniam przesłanie utworu
szukam w powieści odniesień do znanych mi baśni
Zajęcia kulinarne (dla chętnych) godzina połączenia: 14.00, Teams – zespół “Warsztaty”
Przyrządzamy “zdrowe sałatki”.
wersja I:
4 gotowane na twardo jajka, pęczek rzodkiewki, szczypiorek, śmietana (może być jogurt) sól, pieprz
wersja II:
zamiast jajek dajemy twarożek