26.10 – 30.10.2020 r. – klasa 7

Plan lekcji

27.10.2020 (wtorek)

10.00 – 10.45

język polski

Temat: “Stary człowiek i morze” – problematyka utworu. Ulotne chwile w miłym towarzystwie – odczytujemy słynne dzieło Renoira. Jak zachować w życiu równowagę i utrzymać spokój?

Cele
Uczeń:
– wskazuje w tekście symbole i opisuje je,
– interpretuje tekst,
– opisuje i interpretuje dzieło sztuki,
– analizuje obraz i wnioskuje na podstawie obrazu,
– opisuje wydarzenia,
– określa myśl przewodnią,
– wybiera motto do tekstu,
– podaje cechy bajki.

 fizyka 11.00 – 11.30  Temat: Powtórzenie wiadomości.
Cele: Utrwalenie i uporządkowanie wiedzy i umiejętności obejmujących dział Pierwsze spotkania z fizyką.
 informatyka

28.10.2020 (środa)

8.30 – 9.00

j. niemiecki

Temat: Czas przyszły Futur I
Cele:
• poznanie zasady tworzenia czasu przyszłego
• odmiana czasownika „werden“
• wprowadzenie słownictwa zwiazanego z planami na przyszłość
• formuowanie planów na przyszłość
10.30 – 11.00
j. angielski
Temat: Nazwy nietypowych zawodów i związanych z nimi czynności
Cele: Uczeń wypowiada się na temat wymarzonego zawodu, przyporządkowuje informacje zgodnie z tekstem pisanym i słuchanym.
11.30 – 12.15

j. polski

Temat: Różne sytuacje, różne style
Cele:
• Wiem, co składa się na styl wypowiedzi (słownictwo, budowa zdań)
• Wiem, od czego zależy styl wypowiedzi (adresat, sytuacja)
• Tworzę wypowiedzi w różnych stylach
13.30 – 14.00
matematyka

29.10.2020 (czwartek)

12.15 – 13.00
chemia
Temat: Powtórzenie wiadomości
Cele: Utrwalenie i uporządkowanie wiedzy i umiejętności obejmujących dział Substancje i ich przemiany.
13.30 – 14.30
matematyka

30.10.2020 (piątek)

8.30 – 9.10
Słówka Sówki
Pobierz kartę pracy:
9.20 – 10.00
język polski
Temat: Krótki kurs wiedzy o renesansie. „Fraszki nieprzepłacone, wdzięczne fraszki moje” – Jana Kochanowskiego
opowieść o życiu.
Cele
Uczeń:
– uczeń wyszukuje informacje,
– omawia i interpretuje dzieła sztuki,
– redaguje notatkę,
– rozpoznaje rodzaj literacki,
– wymienia cechy gatunku literackiego,
– odnosi się do wartości uniwersalnych,
– interpretuje tekst,
– wykorzystuje kontekst biograficzny.
10.10 – 10.55 j. niemiecki
11.05 – 11.50
j. angielski
11.55 – 12.40
geografia
Temat: Czynniki kształtujące klimat. Cechy klimatu Polski.
Cele – Uczeń
– wymienia i omawia geograficzne czynniki kształtujące klimat Polski,
– opisuje cechy klimatu Polski,
– umie czytać klimatogramy i wykonuje obliczenia na nich.