7.12 – 11.12.2020 – klasa 5

7.12.2020 r. (poniedziałek)

 8.20 – 9.05
Historia
 godzina połączenia: 8.20
Temat: Imperium Rzymskie.
Cele:
Uczeń:
– zna ramy czasowe i skutki wojen punickich;
– rozumie pojęcia limes, prowincja, pax Romana, romanizacja, barbarzyńca, wędrówki ludów;
– zna daty podziału cesarstwa i upadku Rzymu;
– utożsamia upadek Rzymu z końcem starożytności.
9.15 – 10.00
Język niemiecki gr.1
godzina połączenia: 9.15
Temat: Omówienie karty pracy – czas przeszły Partizip Perfekt
Cele:
– analizuję i koryguję moje błędy
 9.15 – 10.00
Język angielski gr. 2
godzina połączenia: 9.15
Temat: Zaimki dzierżawcze i przymiotniki dzierżawcze
Cele: Określam do kogo należą określone przedmioty.
10.10 – 10.55
Technika
 godzina połączenia: 10.10
Temat: Dekoracja świąteczna
• planuję pracę i czynności technologiczne
• prawidłowo organizuję stanowisko pracy
• wykonuję zaprojektowane przez siebie przedmioty
• właściwie dobieram materiały i ich zamienniki
• sprawnie posługuję się narzędziami zgodnie z ich przeznaczeniem
• dbam o porządek i bezpieczeństwo w miejscu pracy
• przestrzegam zasad BHP na stanowisku pracy
• samodzielnie wykonuję zaplanowany wytwór techniczny
• rozwijam zainteresowania techniczne.
 11.00 – 11.45
Język niemiecki gr. 2
godzina połączenia: 11.00
Temat: Omówienie karty pracy – czas przeszły Partizip Perfekt
Cele:
– analizuję i koryguję moje błędy
11.00 – 11.45
Język angielski gr. 1
godzina połączenia: 11.00
Temat: Zaimki dzierżawcze i przymiotniki dzierżawcze
Cele: Określam do kogo należą określone przedmioty.
11.55 – 12.40
Praca własna
godzina połączenia: 11.55
12.50 – 13.35
Matematyka
godzina połączenia: 12.50
Temat: Dzielenie ułamków
Cele:
Umiesz podzielić ułamki zwykłe i liczby mieszane stosując przy tym skracanie.
Umiesz rozwiązać proste zadanie tekstowe z zastosowaniem dzielenia ułamków.
Samorząd Uczniowski godzina połączenia: 14.40

8.12.2020 r. (wtorek)

8.20 – 8.55
Słówka Sówki
godzina połączenia: 8.20
Pobierz: Słówka Sówki (11) – wersja docx
Słówka Sówki (11) – wersja pdf
 9.00 – 9.45
Matematyka
 godzina połączenia: 9.00
Temat: Działania na ułamkach
Cele:
Umiesz obliczyć wartość wyrażeń dwudziałaniowych, stosując przy tym ułatwienia
(przemienność i skracanie) oraz kolejność wykonywania działań.
 10.05 – 10.50
Plastyka
 godzina połączenia: 10.05
Temat: Kartka świąteczna
Cele:
– planuje kolejne etapy swojej pracy,
– wykonuje element dekoracyjny według własnego pomysłu,
– wykorzystuje w swojej pracy wiedzę na temat właściwości materiałów.
11.00 – 11.45
Historia
godzina połączenia: 11.00
Temat: Życie w Wiecznym Mieście.
Cele:
Uczeń:
– wie co to jest Forum Romanum;
– potrafi wymienić grupy społeczne w Rzymie;
– tłumaczy pojęcia bazylika, gladiator, panteon;
– wymienia bogów rzymskich.
 11.55 – 12.40
Język polski
godzina połączenia: 11.55
Temat: Piszemy poprawnie ę lub ą w zakończeniach wyrazu
Cele:
poprawnie odmieniam rzeczowniki i czasowniki;
wskazuję formy wyrazów zakończone na ę lub ą;
podaję poprawne formy wyrazów;
stosuję poprawne formy rzeczowników i czasowników.
 12.50 – 13.35
Zaj. z wych.
godzina połączenia: 12.50
Temat: W krainie świętego Mikołaja
Cele:
podaję fakty z życia świętego Mikołaja;
opisuję postać świętego Mikołaja;
wskazuję na mapie krainę świętego Mikołaja;
opisuję, w jaki sposób można tam dojechać;
szukam informacji w różnych źródłach.
13.45 – 14.30
WF
godzina połączenia: 13.45
Temat: Piłka koszykowa – wiadomości ogólne oraz podstawowe zasady i przepisy gry.
Cele:
zna podstawowe zasady i przepisy gry w koszykówkę
14.15 – 15.20
Eksperymenty
godzina połączenia: 14.15, Teams – zespół “Warsztaty”
Temat: Dlaczego niebo jest niebieskie?
Potrzebne:
szklanka wody, odrobina mleka, latarka;
łyżeczka margaryny, wazeliny lub bardzo tłustego kremu.

9.12.2020 r. (środa)

8.20 – 9.05
Informatyka
godzina połączenia: 8.20
Temat: Plan to podstawa. O rozwiązywaniu problemów
Cele:
ustalam cel zadania;
zbieram i analizuję dane niezbędne do osiągnięcia celu;
wybieram najlepszy sposób osiągnięcia celu;
buduję w programie Scratch skrypt przedstawiający realizację wybranego sposobu osiągnięcia celu.
9.15 – 10.00
Język niemiecki gr. 1
godzina połączenia: 9.15
Temat: Kraje niemieckiego obszaru językowego – Niemcy i Austria
Cele:
-posiadam podstawowe informacje o krajach niemieckiego obszaru językowego
9.15 – 10.00
Język angielski gr. 2
godzina połączenia: 9.15
Temat: Codzienne obowiązki domowe
Cele: Opisuję czynności związane z wykonywaniem obowiązków domowych.
10.05 – 10.50
Języka niemiecki gr. 2
godzina połączenia: 10.05
Temat: Kraje niemieckiego obszaru językowego – Niemcy i Austria
Cele:
-posiadam podstawowe informacje o krajach niemieckiego obszaru językowego
10.05 – 10.50
Język angielski gr. 1
godzina połączenia: 10.05
Temat: Codzienne obowiązki domowe
Cele: Opisuję czynności związane z wykonywaniem obowiązków domowych.
11.00 – 11.45
Matematyka
godzina połączenia: 11.00
Temat: Działania na ułamkach – zadania tekstowe
Cele:
Umiesz rozwiązać zadanie tekstowe kilkudziałaniowe z zastosowaniem działań na ułamkach.
11.55 – 12.40
Matematyka
godzina połączenia: 11.55
Temat: Ułamek dziesiętny
Cele:
Umiesz odczytać ułamek dziesiętny.
Umiesz zapisać ułamek dziesiętny podany słownie.
Umiesz podpisać zaznaczone na osi ułamki dziesiętne.
Umiesz zaznaczyć podane ułamki na osi liczbowej.
12.50 – 13.35
Język polski
godzina połączenia: 12.50
Temat: W zalewie reklam
Cele:
dostrzegam problem przedstawiony w tekście publicystycznym;
odróżniam tekst reklamowy od innych rodzajów tekstu;
podaję cechy hasła reklamowego;
rozpoznaję język właściwy reklamie;
dostrzegam wpływ reklam na życie człowieka.

10.12.2020 r. (czwartek)

8.20 – 9.05
Matematyka
godzina połączenia: 8.20
Temat: Ułamek dziesiętny – ćwiczenia
Cele:
Umiesz zamienić ułamek zwykły na dziesiętny.
Umiesz zamienić ułamek dziesiętny na zwykły.
Umiesz porównać ułamki.
9.15 – 10.00
Matematyka
godzina połączenia: 9.15
Temat: Dodawanie ułamków dziesiętnych
Cele:
Umiesz dodać ułamki dziesiętne.
 10.05 – 10.50
Biologia
godzina połączenia: 10.05
Temat: Wirusy i bakterie.cz. 2 /dzieci, nie trzeba przepisywać, do poprzedniej lekcji dopiszcie numer i datę/
Cele:
Dlaczego wirusy nie są organizmami,
Występowanie bakterii i ich czynności życiowe,
Znaczenie bakterii w przyrodzie i dla człowieka,
Przykłady chorób wirusowych i bakteryjnych.
11.00 – 11.45
Język polski
 godzina połączenia: 11.00
Temat: Podsumujmy naszą wiedzę
Cele:
korzystam z informacji zawartych w podręczniku;
powtarzam i selekcjonuję wiadomości;
wskazuję w tekście przenośnie;
odróżniam tekst reklamowy od innych rodzajów tekst;
czytam tekst ze zrozumieniem.
11.55 – 12.40
Język polski
godzina połączenia: 11.55
Temat: Podsumujmy naszą wiedzę
Cele:
określam formy rzeczownika;
oddzielam końcówkę od tematu w wyrazie odmiennym;
odróżniam rzeczowniki własne od pospolitych i poprawnie je zapisuję;
poprawnie zapisuję ą ię w zakończeniu wyrazu.
12.50 – 13.35
WF
 godzina połączenia: 12.50
Temat: Piłka koszykowa – wiadomości ogólne oraz podstawowe zasady i przepisy gry.
Cele:
zna podstawowe zasady i przepisy gry koszykówkę.
14.00 – 15.20
Rękodzieło (zajęcia dla chętnych)
 godzina połączenia: 14.00; Teams – zespół “Warsztaty”
Temat: But Mikołaja
Potrzebne materiały: butelka plastykowa 1,5 lub 2 l, filc lub czerwony materiał, futerko lub wata, ozdoby
świąteczne, bombka, gałązka, wstążeczka, gwiazdki, klej, nożyczki, tektura.

11.12.2020 r. (piątek)

 8.20 – 9.05
Muzyka
godzina połączenia: 8.20
Temat: Zwyczaje i tradycje bożonarodzeniowe
Cele:
wymieniam zwyczaje i tradycje bożonarodzeniowe;
potrafię wyjaśnić znaczenie terminów: kolęda, pastorałka.
9.15 – 10.00
Geografia
godzina połączenia: 9.15
Temat: Lekcja powtórzeniowa z działu “Krajobrazy Polski”
Cele:
– utrwalisz wiadomości o wybranych krajobrazach Polski.
10.05 – 10.50
Język niemiecki gr. 1
godzina połączenia: 10.05
Temat: Podsumowanie wiadomości po dziale 5
Cele:
– redaguję samodzielnie e – mail;
– wypowiadam się na temat mojego stanu zdrowia;
– inicjuję i podtrzymuję rozmowę na temat zdrowego tryby życia;
– opisuje przebieg mojego dnia, stosując czas przeszły.
10.05 – 10.50
Język angielski gr. 2
godzina połączenia: 10.05
Temat: Czasowniki modalne can, must, have to, should
Cele: Znam i poprawnie stosuję czasowniki modalne.
11.00 – 11.45
Języka niemiecki gr. 2
godzina połączenia: 11.00
Temat: Podsumowanie wiadomości po dziale 5
Cele:
– redaguję samodzielnie e – mail;
– wypowiadam się na temat mojego stanu zdrowia;
– inicjuję i podtrzymuję rozmowę na temat zdrowego tryby życia;
– opisuje przebieg mojego dnia, stosując czas przeszły.
11.00 – 11.45
Język angielski gr. 1
godzina połączenia: 11.00
Temat: Czasowniki modalne can, must, have to, should
Cele: Znam i poprawnie stosuję czasowniki modalne.
 11.55 – 12.40
Religia
godzina połączenia: 11.55
12.50 – 13.35
Język polski
godzina połączenia: 12.50
Temat: Wpływ obecności ludzi na nasze działania
Cele:
określam tematykę dzieła malarskiego;
omawiam zastosowane w nim plastyczne środki wyrazu;
wymieniam sytuacje, w których widać wpływ jednego człowieka na innych;
określam cechy człowieka, który ma siłę oddziaływania.
14.00 – 15.20
Zajęcia kulinarne (dla chętnych)
godzina połączenia: 14.00, Teams – zespół “Warsztaty”
Temat: Pierniki – symbol bożonarodzeniowy
Cele:
-dekorujemy pierniki
Proszę przygotować pierniki, pisaki do dekorowania, orzechy i inne produkty do dekoracji