nowy rok szkolny

Drogi Rodzicu,
Witamy Cię bardzo serdecznie w nowym roku szkolnym!
Czas zakończyć wakacyjne podróże, zmienić tryb życia, poznać naszą ofertę na najbliższe miesiące.
Chcielibyśmy przybliżyć nasze priorytety, plany i pomysły – mamy nadzieję, że to ułatwi naszą współpracę oraz pozwoli zrozumieć szkolną codzienność.
Dzięki metodzie Montessori, którą wykorzystujemy w codziennej pracy, gwarantujemy indywidualizację w procesie kształcenia. Metoda ta sprawdza się w naszych warunkach, sprawia, że nowe wiadomości i umiejętności, które chcemy przekazać naszym Uczniom, są w prosty sposób przyswajane. W październiku chcielibyśmy zaprosić Cię na naszą II Konferencję Montessori, gdzie zaprezentujemy szkolną codzienność.
Dzieci w naszej szkole czują się bezpiecznie – wszyscy się znamy i szanujemy.
Duży nacisk kładziemy na zdrowy styl życia, szacunek do pracy i pieniądza, uczymy oszczędzania.
W atmosferze wzajemnego szacunku i akceptacji odkrywamy możliwości uczniów.
Wszystko to sprawi, że nasz absolwent, a Twoje Dziecko będzie wzrastać w atmosferze miłości, osiągając satysfakcjonujące wyniki.
Poniżej przedstawiamy propozycje zajęć oraz projektów.
Czekamy na Ciebie 1 września!

ZAJĘCIA DODATKOWE

PRACA WŁASNA

Praca własna to czas samodzielnej pracy ucznia pod opieką nauczyciela w specjalnie przygotowanym otoczeniu – sali lekcyjnej wyposażonej w pomoce Montessori.
Uczeń, podczas pracy własnej, wykonuje zarówno zadania wynikające z planu prac oraz indywidualnych potrzeb i zainteresowań. Uczeń decyduje o miejscu i czasie, w jakim będzie wykonywał pracę.
Czy to nie za dużo wolności?
Oczywiście, że nie!  🙂 Pracujemy w ciszy i skupieniu, zadanie doprowadzamy do końca, materiał wykorzystujemy zgodnie z przeznaczeniem, zawsze odkładamy na miejsce po skończonej pracy. Ze względu na to, że materiał Montessori występuje w pojedynczym egzemplarzu, praca musi być odpowiednio zaplanowana – należy cierpliwie czekać na swoją kolej, z szacunkiem odnosić się do kolegów już pracujących.
Podczas pracy własnej często zdarza się, że dzieci uczą się od siebie nawzajem, chętnie sobie pomagają.
Zajęcia odbywają się w zespołach klasowych wg planu zajęć.

JĘZYK ANGIELSKI/ JĘZYK NIEMIECKI

Zajęcia odbywają się w zespołach klasowych wg planu zajęć.
Nasza szkoła oferuje naukę języka niemieckiego i angielskiego ukierunkowaną na zdobywanie kompetencji językowych w oparciu o Europejski System Opisu Kształcenia Językowego. Zdobytą wiedzę po szkole podstawowej można potwierdzić certyfikatem międzynarodowym na różnych poziomach, zazwyczaj (A2/B1). Dopasowana liczba godzin, odpowiednie podręczniki oraz dodatkowe materiały mają na celu efektywne nauczanie i uczenie się. Podczas zajęć uczniowie zapoznają się w sposób praktyczny z różnymi typami zadań egzaminacyjnych oraz technikami rozwiązywania konkretnych zadań. Decyzje o przystąpieniu ucznia do egzaminu podejmują rodzice. Egzaminy są przeprowadzane Centrum Egzaminacyjne Goethe-Institut InBIT przy ul. Adama Mickiewicza 47 w Szczecinie. Po skończeniu szkoły
podstawowej uczeń może kontynuować swoją naukę języka, zdobywając kolejne poziomy certyfikatu językowego.

ZAJĘCIA MINDFULLNESS

MINDFULLNESS – inaczej uważność, to trening skupiania się na chwili obecnej poprzez proste ćwiczenia oddechowe, ruchowe oraz relaksacyjne. Podczas zajęć dzieci uczą się jak zatrzymać się na moment, obserwować swoje emocje, myśli oraz ciało. Dzieci uczą się również odpowiednio oraz bezpiecznie reagować na sygnały płynące z ciała. Najprościej mówiąc uczą się jak nie reagować impulsywnie na wszystko co ich zaskakuje, a zastąpić te reakcje wsparciem samego siebie lub poszukaniem pomocy zanim nastąpi eskalacja emocji.
Regularna oraz długotrwała praktyka mindfullness wspiera wyciszenie, reguluje poziom stresu, wzmacnia odporność psychiczną oraz pomaga budować pozytywne relacje z rówieśnikami.

“SŁÓWKA SÓWKI”

Celem zajęć jest:

  • przypomnienie zasad ortografii,
  • bogacenie słownictwa,
  • utrwalenie nawyku korzystania ze słowników (języka polskiego, wyrazów obcych, itp.)
  • gromadzenie materiału potrzebnego przy tworzeniu różnych typów wypowiedzi pisemnej,
  • kształtowanie umiejętności tworzenia własnych tekstów,
  • utrwalenie i uzupełnienie materiału poznanego na lekcjach języka polskiego.

Zajęcia te możemy nazwać “warsztatem pisarza”, ponieważ w kompleksowy sposób przygotowują do redagowania prac pisemnych, których temat i treść jest wyborem ucznia.
Zajęcia odbywają się w zespołach klasowych wg planu zajęć.

ZAJĘCIA SPORTOWE

Zajęcia odbywają się w zespołach klasowych wg planu zajęć.

  • KL. I – III

Zajęcia ruchowe mają na celu zachęcić Uczniów do podejmowania aktywności ruchowej. Oprócz korzyści rozwojowych uczymy się współpracy w grupie.
Zajęcia odbywają się w zespołach klasowych wg planu zajęć.

  • PIŁKA – CHŁOPCY KL. IV – VIII
  • TANECZNO – RUCHOWE
    DZIEWCZYNKI KL. IV – VII
    Zajęcia mają na celu:
    – zaspokajanie naturalnej potrzeby ruchu,
    – pokazanie muzyki i tańca jako jednej z form aktywności ruchowej i sposobu spędzania wolnego czasu.
  • ZAJĘCIA KOREKCYJNE – WADY POSTAWY –
    KLASY I – V
    Zajęcia mają na celu:
    – wyrobienie nawyku prawidłowej postawy ciała,
    -podniesienie ogólnej sprawności i wydolności dziecka.

ZAJĘCIA KONSTRUKCYJNE

Zajęcia odbywają się w zespołach klasowych wg planu zajęć.

  • KL. VII – VIII

Zajęcia konstrukcyjne mają na celu zachęcić Uczniów do podejmowania aktywności technicznej. Oprócz wiadomości i umiejętności technicznych uczymy się współpracy w grupie, dyscypliny, kształcimy nawyk bezpiecznej pracy. Uczestnik zajęć w zespole dwuosobowym przygotowuje swój indywidualny projekt techniczny w oparciu o karty pracy, filmy instruktażowe z wykorzystaniem materiałów, narzędzi i urządzeń technicznych.
Podczas zajęć będziemy:
– czytać rysunki techniczne,
– planować pracę,
– dokonywać pomiarów,
– pracować przy użyciu narzędzi w celu obróbki różnych materiałów,
– tworzyć ciekawe konstrukcje wielomateriałowe.
Korzyści:
– motywacja do działania,
– kreatywność,
– myślenie techniczne,
– pobudzanie wyobraźni,
– pomoc w wyborze zawodu.

TRENING UWAGI SŁUCHOWEJ (met. prof. Alfreda Tomatisa)

Indywidualnie dopasowany trening uwagi słuchowej dla:

  • uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (zespół Aspergera, ADHD, ADD, autyzm, zespół Downa, zaburzenia mowy, dysleksja, dyskalkulia i dysortografia);
  • uczniów zainteresowanych wspomaganiem nauki języków obcych;
  • uczniów potrzebujących wsparcia w zakresie konkretnych sprawności i obszarów: czytanie, pisanie, logiczne myślenie, rozwój mowy, funkcje słuchowo-językowe, komunikacja werbalna, motoryka duża i mała, lateralizacja prawouszna, koncentracja, pamięć;
  • uczniów zainteresowanych wspomaganiem umiejętności uczenia się.
    Zapisy: podczas zebrania z rodzicami w dn. 6.09.2021 oraz 7.09.2021
    KARTA ZGŁOSZENIOWA:

RSA – TRENING ODDYCHANIA

indywidualny trening mający na celu wykształcenie nawyku prawidłowego oddechu przeponowo – relaksacyjnego dla uczniów zainteresowanych:

  • poprawą koncentracji i pamięci,
  • ćwiczeniem umiejętności radzenia sobie z silnymi emocjami,
  • ćwiczeniem umiejętności radzenia sobie w sytuacjach stresujących,
  • utrzymaniem naturalnej równowagi reakcji zachodzących w organizmie,
  • ćwiczeniem umiejętności relaksowania się,
  • poprawą odporności.
    Zapisy: podczas zebrania z rodzicami w dn. 8.09.2021 oraz 9.09.2021
    KARTA ZGŁOSZENIOWA:

REHABILITACJA RUCHOWA

Indywidualnie dobrana terapia dla uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego (ze względu na niepełnosprawność ruchową).
Orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydawane jest przez Poradnię Psychologiczno – Pedagogiczną na podstawie zaświadczenia lekarskiego oraz badania psychologicznego i pedagogicznego w Poradni.
Zapisy: kwalifikacja na podstawie orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego (niepełnosprawność ruchowa).

TRENING EEG BIOFEEDBACK

Zapisy: podczas zebrania z rodzicami w dn. 8.09.2021 oraz 9.09.2021
KARTA ZGŁOSZENIOWA:

TRENING UMIEJĘTNOŚCI SPOŁECZNYCH

Zajęcia grupowe skierowane do uczniów potrzebujących wsparcia w:

  • komunikacji z innymi ludźmi,
  • kształtowaniu samooceny,
  • umiejętności współpracy w grupie,
  • zrozumieniu emocji,
  • radzeniu sobie z napięciami emocjonalnymi i fizycznymi.

Zajęcia mają na celu poprawę funkcjonowania Dziecka wśród innych ludzi w różnych sytuacjach życiowych.
Zapisy: podczas zebrania z rodzicami w dn. 8.09.2021 oraz 9.09.2021
KARTA ZGŁOSZENIOWA:

ZAJĘCIA KOREKCYJNO – KOMPENSACYJNE

Celem zajęć jest stworzenie Uczniowi możliwości wszechstronnego rozwoju umysłowego, emocjonalnego i społecznego, budowanie u Dziecka adekwatnej samooceny oraz przezwyciężanie trudności w opanowaniu określonych umiejętności.
Podczas zajęć stymulowany jest ogólny rozwój ucznia z nastawieniem na usprawnianie zaburzonych funkcji percepcyjnych i motorycznych. Planując pracę w zespole zwracamy uwagę na zaspokojenie indywidualnych potrzeb rozwojowych Dziecka poprzez uwzględnienie specyfiki  indywidualnych trudności w nauce ze zwróceniem uwagi na mocne strony Dziecka. Uczestnicy zajęć są systematycznie motywowani i wdrażani są do samodzielnej pracy i samokontroli.

Zapisy: podczas zebrania z rodzicami w dn. 68.09.2021 oraz 9.09.2021
KARTA ZGŁOSZENIOWA:

ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCE UMIEJĘTNOŚCI SPOŁECZNE Z PROGRAMEM KULINARNYM

Zajęcia rozwijające umiejętności społeczne mają na celu zrozumienie różnego rodzaju sytuacji życiowych oraz przezwyciężenie trudności w funkcjonowaniu społecznym poprzez:

  • rozwijanie umiejętności inicjowania i podtrzymywania kontaktów interpersonalnych z rówieśnikami,
  • rozwijanie samoświadomości – mocne strony, zainteresowania,
  • rozwijanie umiejętności odmawiania i spokojnego przyjmowania odmowy,
  • rozwijanie umiejętności rozpoznawania własnych stanów emocjonalnych,
  • rozwijanie umiejętności wyrażania własnych stanów emocjonalnych w sposób akceptowalny społecznie,
  • rozwijanie umiejętności dostrzegania i rozumienia stanów emocjonalnych innych osób.

Tematem przewodnim zajęć będą nasze zdolności kulinarne:

  • wykorzystamy nasze zdolności i umiejętności bezpiecznej obsługi urządzeń kuchennych, wykonywania potraw według przepisów oraz poczucie estetyki podczas podawania i dekorowania dań,
  • opracujemy nowe receptury potraw,
  • poznamy nowe smaki.

ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCE UMIEJĘTNOŚCI SPOŁECZNE Z ELEMENTAMI HORTITERAPII

Zajęcia rozwijające umiejętności społeczne mają na celu zrozumienie różnego rodzaju sytuacji życiowych oraz przezwyciężenie trudności w funkcjonowaniu społecznym poprzez:

  • rozwijanie umiejętności inicjowania i podtrzymywania kontaktów interpersonalnych z rówieśnikami,
  • rozwijanie samoświadomości – mocne strony, zainteresowania,
  • rozwijanie umiejętności odmawiania i spokojnego przyjmowania odmowy,
  • rozwijanie umiejętności rozpoznawania własnych stanów emocjonalnych,
  • rozwijanie umiejętności wyrażania własnych stanów emocjonalnych w sposób akceptowalny społecznie,
  • rozwijanie umiejętności dostrzegania i rozumienia stanów emocjonalnych innych osób.

Tematem przewodnim zajęć będzie przyroda:

  • wykorzystamy bliskie sąsiedztwo lasu,
  • zaopiekujemy się szkolnym ogródkiem,
  • zaprojektujemy zielone ściany w naszej szkole.

Zapisy: podczas zebrania z rodzicami w dn. 8.09.2021 oraz 9.09.2021
KARTA ZGŁOSZENIOWA:

ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCE UMIEJĘTNOŚCI SPOŁECZNE Z ELEMENTAMI TERAPII RĘKI

Zajęcia rozwijające umiejętności społeczne mają na celu zrozumienie różnego rodzaju sytuacji życiowych oraz przezwyciężenie trudności w funkcjonowaniu społecznym poprzez:

  • rozwijanie umiejętności inicjowania i podtrzymywania kontaktów interpersonalnych z rówieśnikami,
  • rozwijanie samoświadomości – mocne strony, zainteresowania,
  • rozwijanie umiejętności odmawiania i spokojnego przyjmowania odmowy,
  • rozwijanie umiejętności rozpoznawania własnych stanów emocjonalnych,
  • rozwijanie umiejętności wyrażania własnych stanów emocjonalnych w sposób akceptowalny społecznie,
  • rozwijanie umiejętności dostrzegania i rozumienia stanów emocjonalnych innych osób.

Tematem przewodnim zajęć będzie usprawnianie motoryki małej:

  • usprawnianie pracy rąk,
  • praca z receptorami skóry poprzez m. in. dostarczanie różnorodnych wrażeń dotykowych,
  • wykonanie ciekawych projektów różnorodnymi metodami.

 

ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCE UMIEJĘTNOŚCI EMOCJONALNO – SPOŁECZNE

 

PROJEKTY DŁUGOTRWAŁE:

TECHNIKA – PROJEKTY KONSTRUKCYJNE

Zajęcia odbywają się w zespołach klasowych wg planu zajęć.

Zajęcia konstrukcyjne będą realizowane podczas lekcji techniki w klasach IV – VI. Zajęcia mają na celu zachęcić Uczniów do podejmowania aktywności technicznej. Oprócz wiadomości i umiejętności technicznych uczymy się współpracy w grupie, dyscypliny, kształcimy nawyk bezpiecznej pracy. Uczestnik zajęć w zespole dwuosobowym przygotowuje swój indywidualny projekt techniczny w oparciu o karty pracy, filmy instruktażowe z wykorzystaniem materiałów, narzędzi i urządzeń technicznych.
Podczas zajęć będziemy:
– czytać rysunki techniczne,
– planować pracę,
– dokonywać pomiarów,
– pracować przy użyciu narzędzi w celu obróbki różnych materiałów,
– tworzyć ciekawe konstrukcje wielomateriałowe.
Korzyści:
– motywacja do działania,
– kreatywność,
– myślenie techniczne,
– pobudzanie wyobraźni,
– pomoc w wyborze zawodu.