16.11 – 20.11.2020 – klasa 5

16.11.2020 r. (poniedziałek)

 8.20 – 9.05
Historia
 godzina połączenia: 8.20
Temat:
9.15 – 10.00
Język niemiecki gr.1
godzina połączenia: 9.15
Temat: Pan Malin schudł – praca z tekstem czytanym
Cele:
rozumienie selektywne tekstu,
udzielanie odpowiedzi w czasie przeszłym do tekstu
 9.15 – 10.00
Język angielski gr. 2
godzina połączenia: 9.15
Temat: Czasy past continuous i past simple.
Cele: Uczeń rozróżnia czasy past continuous i past simple i potrafi używać ich łącznie.
10.10
Organizacja
 godzina połączenia: 10.10
 11.00 – 11.45
Język niemiecki gr. 2
godzina połączenia: 11.00
Temat: Pan Malin schudł – praca z tekstem czytanym
Cele:
rozumienie selektywne tekstu,
udzielanie odpowiedzi w czasie przeszłym do tekstu
11.00 – 11.45
Język angielski gr. 1
godzina połączenia: 11.00
Temat: Czasy past continuous i past simple.
Cele: Uczeń rozróżnia czasy past continuous i past simple i potrafi używać ich łącznie.
11.55 – 12.40
Informatyka
godzina połączenia: 11.55
Temat:
12.50 – 13.35
Matematyka
godzina połączenia: 12.50
Temat: Ułamek jako część całości
Cele:
-opisywanie części danej całości za pomocą ułamka
-zaznaczanie na ilustracji podanej części za pomocą ułamka
Samorząd Uczniowski godzina połączenia: 14.40

17.11.2020 r. (wtorek)

8.20 – 9.05
Plastyka
godzina połączenia: 8.20
Temat: Akcent kolorystyczny.
Cele
Uczeń:
– interpretuje obserwowane zjawiska barwne;
– charakteryzuje barwę jako środek wyrazu artystycznego;
– doskonali umiejętności plastyczne przejawiające się w indywidualnej działalności twórczej;
– pozna podstawowe środki wyrazu plastycznego uwzględniające pojęcia optycznych złudzeń barwnych
związanych z kontrastami barwnymi;
 9.15 – 10.00
Matematyka
 godzina połączenia: 9.15
Temat: Ułamek jako iloraz
Cele:
-zapisywanie ułamka za pomocą dzielenia
-zamiana liczby mieszanej na ułamek
Rozwiązywanie prostego zadania tekstowego
10.05 – 10.50
Technika
godzina połączenia: 10.05
Temat:
11.00 – 11.45
historia
godzina połączenia: 11.00
Temat:
 11.55 – 12.40
Język polski
godzina połączenia: 11.55
Temat: Mój klucz do szczęścia
Cele:
Opisuję sytuację przedstawioną w tekście;
Określam, co jest tematem utworu;
Mówię o uczuciach podmiotu lirycznego;
Odnajduję w tekście porównania i samodzielnie je tworzę.
 12.50 – 13.35
Zaj. z wych.
godzina połączenia: 12.50
Temat: „Gdy jestem taki, jak dziś, zły…” Jak kontrolować swoje emocje?
Cele:
Potrafię nazwać swoje emocje;
Określam uczucia pozytywne i negatywne;
Szukam sposobów radzenia sobie ze swoimi emocjami, np. ze złością.
13.45 – 14.05
WF
godzina połączenia: 13.45
Temat: Marszobieg terenowy – utrwalenie wiadomości.
Cele: Zasady i zalety marszobiegu.
14.15
dla chętnych:
Eksperymenty
godzina połączenia: 14.15, Teams – zespół “Warsztaty”
Temat: Taniec w wodzie i w powietrzu
Przygotuj: rodzynki (około 5 sztuk), woda gazowana (około pół szklanki), papier, nożyczki, klej

18.11.2020 r. (środa)

8.20 – 9.05
Technika
godzina połączenia: 8.20
Temat: Jak przygotować zdrowy posiłek?
Cele:
Znam i stosuję zasady bezpieczeństwa sanitarnego.
Wymieniam sposoby konserwacji żywności.
Charakteryzuję sposoby konserwacji produktów spożywczych.
Omawiam etapy wstępnej obróbki żywności.
Potrafię wykonać zaplanowany projekt kulinarny.
9.15 – 10.00
Język niemiecki gr. 1
godzina połączenia: 9.15
Temat: Ich bin ihn nicht gesehen.
Cele: utrwalenie wiadomości leksyklano – gramatycznych dot. czasu przeszłego
9.15 – 10.00
Język angielski gr. 2
godzina połączenia: 9.15
Temat: Przepraszamy.
Cele: Uczeń potrafi przepraszać i reagować na czyjeś przeprosiny.
10.05 – 10.50
Języka niemiecki gr. 2
godzina połączenia: 10.05
Temat: Ich bin ihn nicht gesehen.
Cele: utrwalenie wiadomości leksyklano – gramatycznych dot. czasu przeszłego.
10.05 – 10.50
Język angielski gr. 1
godzina połączenia: 10.05
Temat: Przepraszamy.
Cele: Uczeń potrafi przepraszać i reagować na czyjeś przeprosiny.
Matematyka godzina połączenia:
Temat: Rozszerzanie ułamków
Cele:
-Porównywanie ułamków o takich samych mianownikach lub licznikach
-Rozszerzanie ułamka do wskazanego mianownika lub licznika
Matematyka godzina połączenia:
Temat: Skracanie ułamków.
Cele:
-skracanie ułamek
-wskazywanie ułamki nieskracalnego
-doprowadzanie ułamka właściwego do postaci nieskracalnej a ułamka niewłaściwego i
liczby mieszanej do najprostszej postaci
Język polski godzina połączenia:
Temat: Nie mówię tego dosłownie.
Cele:
Opisuję sytuację przedstawioną w tekście;
Wskazuję bohaterów wiersza i oceniam ich zachowanie;
Odróżniam znaczenie dosłowne i przenośne podanych wyrażeń; wskazuję w tekście przenośnie i tłumaczę ich znaczenie;
Tworzę sformułowania o znaczeniu przenośnym.

19.11.2020 r. (czwartek)

8.20 – 9.05
Matematyka
godzina połączenia: 8.20
Temat: Rozszerzanie i skracanie ułamków – ćwiczenia
Cele:
-ćwiczenia w rozszerzaniu i skracaniu ułamków
-rozwiązywanie zadań tekstowych
-sprowadzanie do wspólnego mianownika
9.15 – 10.00
Matematyka
godzina połączenia: 9.15
Temat: Dodawanie i odejmowanie ułamków o tych samych mianownikach
-dodawanie i odejmowanie ułamków o tych samych mianownikach
-porównywanie ułamków o tych samych mianownikach
-rozwiązywanie prostego zadania tekstowego
 10.05 – 10.50
Biologia
godzina połączenia: 10.05
Temat: Powtórzenie wiadomości z działu 2. 
Cele: Usystematyzowanie wiadomości o budowie i czynnościach organizmów.
11.00 – 11.45
Język polski
godzina połączenia: 11.00
Temat: Zdobywamy szczyty wrażliwości.
Cele:
Czytam tekst ze zrozumieniem;
Układam pytania do przeczytanego tekstu;
Wskazuję czas akcji;
Identyfikuję narratora.
11.55 – 12.40
Język polski
godzina połączenia: 11.55
Temat: Zdobywamy szczyty wrażliwości.
Cele:
Wskazuję główną myśl utworu;
Opisuję bohaterów, ich przeżycia i uczucia;
Wykorzystuję własne doświadczenia do interpretacji tekstu.
12.50 – 13.35
WF
 godzina połączenia: 12.50
Temat: Biegi krótkie – sprinty.
Cele:
– Znajomość dystansów w biegach krótkich.
– Umiejętność wykonania startu niskiego.
 Rękodzieło (zajęcia dla chętnych)  godzina połączenia: 14.00; Teams – zespół “Warsztaty”
Temat: Sowy Szyszaki i przyjaciele
Przygotuj: Szyszki, gałązki, kapturki od żołędzi, żołędzie,
kolorowy filc lub kolorowe kartki, nożyczki i klej najlepiej na gorąco

20.11.2020 r. (piątek)

 8.20 – 9.05
Muzyka
godzina połączenia: 8.20
Temat: Z dziejów muzyki – muzyka dawna
Cele:
zapoznanie z muzyką średniowieczną
wyjaśnienie pojęć: trubadurzy i trawerzy
9.15 – 10.00
Geografia
godzina połączenia: 9.15
Temat: Krajobraz miejsko-przemysłowy Wyżyny Śląskiej.
Cele:
– wskażę położenie Wyżyny Śląskiej na mapie,
– będę umiał scharakteryzować krajobraz miejsko- przemysłowy,
– wymienię złoża surowców naturalnych tam występujących.
10.05 – 10.50
Język niemiecki gr. 1
godzina połączenia: 10.05
10.05 – 10.50
Język angielski gr. 2
godzina połączenia: 10.05
Temat: Piszemy opowiadanie z użyciem czasów past continuous i past simple.
Cele: Uczeń potrafi napisać opowiadanie według wzoru.
11.00 – 11.45
Języka niemiecki gr. 2
godzina połączenia: 11.00
11.00 – 11.45
Język angielski gr. 1
godzina połączenia: 11.00
Temat: Piszemy opowiadanie z użyciem czasów past continuous i past simple.
Cele: Uczeń potrafi napisać opowiadanie według wzoru.
 11.55 – 12.40
Religia
godzina połączenia: 11.55
12.50 – 13.35
Język polski
godzina połączenia: 12.50
Temat: Nazywam uczucia i opisuję ich przejawy.
Cele:
Określam temat utworu
Opisuję sytuację przedstawioną w utworze;
Nazywam uczucia i opisuję ich przejawy;
Wyjaśniam sens sformułowań o znaczeniu przenośnym.
14.00 – 15.20
Zajęcia kulinarne (dla chętnych)
godzina połączenia: 14.00, Teams – zespół “Warsztaty”
Temat: Przyrządzamy zdrowe przystawki – roladki z tortilli na zimno.
Co przygotować:
Tortilla, serek homogenizowany, ogórek lub pomidor świeży, sałata, szynka w plastrach.
Uczniowie mogą przygotować dowolnie wymyślone przez siebie przystawki. To jest tylko nasza propozycja.